Nagrody KTR 2020

GoMobi.pl

26-11-2020
Nagrody KTR 2020

Wśród laureatów KTR 2020 przyznano 179 nagród, w tym 32 złote, 49 srebrnych i 98 brązowych. W rankingu rocznym na I miejscu znalazły się: agencja 180heartbeats + JUNG V. MATT, studio projektowe OSOM Studios, dom produkcyjny Papaya Films, studio postprodukcyjne Platige Image oraz OLX jako Reklamodawca Roku.

Podczas transmisji online z tegorocznej gali KTR wręczono nagrody za najbardziej twórcze i pomysłowe idee kreatywne w Polsce. Nagrody Best of Jury przyznało w 4 kategoriach, spośród prac nagrodzonych złotem:

– Best of Communication (projekt komercyjny) dla agencji 180heartbeats + JUNG V. MATT za kampanię „A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci” zrealizowanej dla OLX;

– Best of Charity (projekt społeczny) dla Krzysztofa Gonciarza i Tofu Media za akcję społeczną „Stop ciężarówkom!”;

– Best of Craft dla Warsaw Creatives za kampanię #CiaoKendall, RESERVED;

– Best of Design dla NIENAUTNOWAK za projekt typograficzny „Times New Roman Abramovich”, Capitalics Warsaw Type Foundry;

– Best of Technology dla Superskrypt za interaktywną instalację „Odbicie. Jestem jak ty zapewne”, zrealizowaną dla Muzeum Powstania Warszawskiego.

„W tym roku niejednokrotnie zadawaliśmy sobie pytanie, czym jest KTR dla środowiska. Już w marcu, gdy do konkursu zdążyło wpłynąć kilkaset zgłoszeń, i gdy oczywistym było, że trzeba będzie wymyślić sposób w jaki w 2020 roku ma zaistnieć, pytanie czym jest KTR i czy jest w ogóle potrzebny, padało z wielu stron.

Rekordowa liczba zgłoszeń, mimo skromniejszego uczestnictwa części agencji na skutek „obostrzeń” holdingów pokazała, że KTR jest istotnym wydarzeniem dla środowiska kreatywnego w Polsce. O 20% wzrosła liczba podmiotów zgłaszających, co świadczy, że konkurs rośnie i wkracza na kolejne obszary kreatywności.

KTR 2020 to cztery obszary: Communication, Design, Craft i po raz pierwszy Technology, a wszystkie cztery nagrody „The Best Of” pokazują jak wysoki w tym roku był poziom konkursu.

Pamiętać należy, że KTR to nie tylko celebracja kreatywności, ale również olbrzymie zasoby wiedzy i inspiracji. W 102 podkategoriach konkursu, wśród nominowanych i nagrodzonych prac znajdują się znakomite przykłady rozwiązań w komunikacji marketingowej, które pokazują co wydarzyło się na naszym rynku.

Kreatywności nie sposób łatwo zmierzyć i przewidzieć dokąd nas zaprowadzi. Reklamodawcą Roku został OLX, który nigdy wcześniej nie otrzymał nagrody KTR, a współpracująca z OLX agencja 180heartbeats + JUNGvMATT po raz pierwszy otrzymała tytuł Agencji Roku. Gratulacje należą się wszystkim nagrodzonym i nominowanym”.

Ranking agencji w konkursie KTR 2020:

AGENCJA ROKU
Miejsce Firma Punkty
1 180heartbeats + JUNG V. MATT 112,5
2 VMLY&R 56,75
3 DDB Warszawa 46,5
STUDIO PROJEKTOWE ROKU
Miejsce FIRMA PUNKTY
1 OSOM Studios 33,25
2 NIENAUTNOWAK 28,75
3 Sek Corp 28,5
DOM PRODUKCYJNY ROKU
Miejsce FIRMA PUNKTY
1 Papaya Films 99,25
2 OTO Film 40
3 Dobro 29,75
STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU
Miejsce FIRMA PUNKTY
1 Platige Image 79
2 Juice Sound 25
3 Televisor 22,5
REKLAMODAWCA ROKU
OLX

Wszystkie prace można zobaczyć tutaj.

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments