Nowe możliwości zwiększania przychodów dla wydawców dzięki zautomatyzowanej technologii DanAds

GoMobi.pl

17-08-2021
Nowe możliwości zwiększania przychodów dla wydawców dzięki zautomatyzowanej technologii DanAds

Na rynku pojawiła się nowa możliwość zwiększania przychodów dla wydawców i właścicieli serwisów internetowych. Mowa o platformie DanAds do sprzedaży powierzchni reklamowej w modelu samoobsługowym. Technologia, którą wykorzystują tacy gracze jak Tripadvisor, Expedia/Trivago, Bloomberg Media, Reach jest już dostępna na polskim rynku. Partnerem i lokalnym przedstawicielem DanAds w Polsce została agencja Looksoft Advertising. Dzięki DanAds wydawcy będą mogli sprzedać więcej powierzchni reklamowej, zwiększyć swoją marżę, obsługując większą liczbę reklamodawców.

Czym jest DanAds? To system sprzedaży reklam w modelu samoobsługowym dostępny dla reklamodawców, a zwłaszcza klientów z segmentu małych i średnich firm (SME, SOHO). Pozwala wydawcom zwiększyć wykorzystanie powierzchni reklamowych i jednocześnie obniżyć koszty sprzedaży. Zastępuje bowiem tradycyjną pracę accountów czy lokalnych przedstawicieli zautomatyzowaną technologią self-service. Technologia DanAds jest dostępna w modelu SaaS, zaś sama integracja z dotychczasowym ad-adserwerem wydawcy jest w pełni konfigurowalna
i dostosowana do jego potrzeb.

– Wydawcy w Polsce zarabiają głównie na sprzedaży w modelu programmatic oraz bezpośredniej współpracy z domami mediowymi, agencjami czy sieciami reklamowymi. Proces sprzedaży bezpośredniej, zwłaszcza w segmencie małych i średnich firm, jest bardzo drogi. Wiąże się z utrzymywaniem działu sprzedaży, traffic, kosztami rozliczeń finansowych. Dzięki automatyzacji procesu sprzedaży wydawca może obsługiwać reklamodawców w modelu samoobsługowym, gdzie cały proces utworzenia konta i uruchomienia kampanii można zamknąć w mniej niż 5 minut – wyjaśnia Rafał Sułkowski, Dyrektor Sprzedaży Looksoft Advertising. – Tysiące małych i średnich firm chcą reklamować się w lokalnych mediach lub u ogólnopolskich wydawców, ale jest to zbyt skomplikowane i drogie. Wymaga kontaktu z biurem reklamy i przejścia całego procesu. Dzięki DanAds wydawca może sprzedać więcej powierzchni reklamowej, zwiększyć swoją marżę, obsługując większą liczbę reklamodawców przy użyciu platformy self-service – podkreśla Rafał Sułkowski.

Platforma DanAds została uruchomiona w 2013 przez dwóch przedsiębiorców ze Szwecji. Wśród obecnych klientów DanAds są serwisy streamingowe (np. Soundcloud), wydawcy serwisów newsowych i magazynów (Bloomberg, Reach, Hearts) oraz znane platformy e-commerce (Tripadvisor, Expedia/Trivago).

– DanAds zapewnia wydawcom zautomatyzowaną technologię white-label do samoobsługowej sprzedaży reklam i skalowania ich biznesu. Mamy bardzo duże doświadczenie oraz wiedzę czego oczekują wydawcy. To oznacza, że jesteśmy w stanie wspierać ich w każdym obszarze działalności, począwszy od technologii i developmentu, a skończywszy na działaniach sprzedażowych i marketingowych. Naszą misją jest sprawić, aby proces sprzedaży reklamy online był łatwy zarówno dla wydawcy, jak i reklamodawcy – mówi Istvan Beres, CEO DanAds. – Wybraliśmy Looksoft Advertising do rozwoju naszego produktu na polskim rynku, bo agencja ta ma duże doświadczenie we współpracy z zagranicznymi partnerami oraz unikalne połączenie kompetencji marketingowych i technologicznych – dodaje Istvan Beres.

 

Komentarze:

Comments

comments