Nowe technologie wspierają proces hybrydyzacji branży szkoleniowej

GoMobi.pl

01-04-2022
Nowe technologie wspierają proces hybrydyzacji branży szkoleniowej

Hybrydyzacja branży szkoleniowej przyspiesza za sprawą rozwoju nowych technologii wprowadzających społeczeństwo w kolejne etapy wymiany informacji, zdobywania wiedzy i utrzymywania kontaktów interpersonalnych. Realizacja projektów rozwojowych i  budowanie relacji społeczno-gospodarczych bez barier wymiaru przestrzennego to przyszłość zarówno branży szkoleniowej, jak i całego biznesu.

W ciągu ostatnich dwóch lat organizacje w Polsce i na świecie, zmuszone sytuacją pandemiczną, w bardzo krótkim czasie, przeżyły swoistą rewolucję cyfrową w obszarach pracy zdalnej. Działania operacyjne online z dnia na dzień stały się główną potrzebą firm, także w zakresie organizacji szkoleń dla pracowników lub klientów zewnętrznych. 

Najnowsze badanie „Potrzeby i możliwości firm w zakresie rozwoju pracowników”, przeprowadzone na zlecenie Polskiej Izby Firm Szkoleniowych wykazało, że popyt w polskich firmach na usługi szkoleniowe wrócił do poziomu sprzed pandemii i nadal wzrasta. Branża szkoleniowa, po trudnym okresie adaptacyjnym, świetnie odnalazła się w nowej rzeczywistości przyjmując hybrydowy model szkoleń. Aż 92% przebadanych firm planuje wykorzystywać szkolenia online regularnie, przy założeniu, że mają stanowić mniej niż 50% całości. Prawie połowa respondentów uważa, że jakość szkoleń online nie ustępuje jakością tym w modelu tradycyjnym. 

Kompleksowa organizacja szkolenia dla więcej niż 50 uczestników jest zadaniem trudnym i obarczonym ryzykiem. Wymaga zaangażowania wielu osób oraz współpracy często kilku niezależnych firm podwykonawczych. Bariery, jakie napotykają organizatorzy szkoleń, mogą być skutecznie minimalizowane za pomocą rozwiązań technologicznych np. platformy szkoleniowej (aplikacji biznesowej) dostosowanej do indywidualnych potrzeb danej firmy szkoleniowej, instytucji, czy działu HR. Narzędzie znacząco usprawnia procesy związane z organizacją szkoleń zarówno stacjonarnych jak i online. Gwarantuje łatwość obsługi, szybkość działania, intuicyjność, maksymalną wydajność i oszczędność czasu.

Przekonała się o tym katowicka firma szkoleniowa Otawa Group – Grupa Doradcza, specjalizująca się w szkoleniach sprzedażowych. W 2020 r. zaprosiła do współpracy SoftArchitect, lidera rozwiązań IT w dziedzinie zbierania i przetwarzania danych w Polsce, w celu przygotowania produktu do obsługi hybrydowych szkoleń dla swojego kluczowego klienta – KIA Polska. Programiści SoftArchitect, wykorzystując doświadczenie szkoleniowe Otawa Group, zaprojektowali i zaimplementowali „uszytą na miarę” platformę do kompleksowej obsługi szkoleń hybrydowych (on-line i stacjonarnych), jako nowy sposób zdobywania wiedzy i umiejętności, rozwoju i poszerzania kompetencji pracowników. 

Opracowana platforma pozwala uczestnikowi na:

– rejestrację na wybrany termin szkolenia on-line lub stacjonarnego z uwzględnieniem ich dostępności,

– rezerwację pokoju hotelowego przed i po szkoleniu,

– wskazanie preferencji kulinarnych,

– wskazanie indywidualnych oczekiwań i uwag.

Po poprawnej rezerwacji, uczestnik otrzymuje potwierdzenie rezerwacji z pełną informacją odnośnie wybranego szkolenia. 

Firma szkoleniowa z poziomu platformy może:

– wygenerować prezentację szkolenia on-line na bazie prezentacji PPTX,

– wysłać zaproszenie na sesję on-line,

– wysłać ankietę ewaluacyjną do uczestników szkolenia,

– udostępnić uczestnikom materiały lub spersonalizowane certyfikaty, czy dyplomy wygenerować potrzebne raporty na potrzeby ewaluacji i rozliczeń.

Platforma rezerwacyjna gwarantuje anonimowość wszystkich uczestników. Każdy ma wgląd tylko i wyłącznie do swoich osobistych szkoleń. Wzmacnia to zaufanie uczestników i poczucie profesjonalnej obsługi, co przekłada się na zaangażowanie i efektywność szkoleń. 

– W realizacji projektów od lat wspieramy się rozwiązaniami firmy SoftArchitect, która dostarcza nam narzędzia technologiczne dla działów szkoleń i badań rynkowych. Wdrożenie platformy do rezerwacji szkoleń w dobie pandemii pozwoliło nam z sukcesem kontynuować program szkoleniowy w formule on-line bez strat dla biznesu. Obecnie platforma jest najczęściej wykorzystywanym narzędziem w naszej firmie. Umożliwia sprawne i systematyczne realizowanie najbardziej złożonych programów szkoleniowych dla naszego kluczowego klienta – Krzysztof Otawa, Prezes Zarządu Otawa Group.

– Pandemia przyspieszyła proces wirtualizacji i cyfryzacji branży szkoleniowej, co przełożyło się na potrzebę wsparcia procesów organizacji szkoleń realizowanych on-line i hybrydowo. Wdrożone przez nas rozwiązanie kompleksowo wspiera procesy sprzedaży, komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej z klientem w firmie Otawa Group – liderze szkoleń sprzedażowych dla branży motoryzacyjnej – Rafał Sobczak, CEO SoftArchitect.

 

Komentarze:

Comments

comments