Nowy format reklamowy w mediach społecznościowych

GoMobi.pl

28-03-2019
Nowy format reklamowy w mediach społecznościowych

Agencja marketingu i reklamy mobilnej Looksoft Advertising wprowadza do Polski nowy format reklamowy o nazwie „Manifest selfie”. Rozwiązanie wykorzystuje platformę technologiczną brytyjskiego start-upu MNFST. To połączenie kreatywnej reklamy bazującej na natywnym formacie selfie z ideą „crowd promotion”, gdzie użytkownicy zarabiają na współpracy z markami. Obecnie kampanie z wykorzystaniem formatu selfie mogą być realizowane na Instagramie i Twitterze, a w niedługim czasie zostanie uruchomiony także Facebook.

MNFST, czyli Manifest to platforma do „crowd promotion”, która łączy marki z mikro-influencerami. Twórców projektu zainspirował rozwój ekonomii współdzielenia: skoro każdy internauta ma możliwość wynajmowania swojego mieszkania lub współdzielenie samochodu, to teraz może także monetyzować swoje konto w mediach społecznościowych. Użytkownicy mają pełną swobodę w wyborze marki, z którą chcą współpracować, dlatego ich opinia jest autentyczna i wiarygodna dla ich przyjaciół i followersów. Siłę danego influencera i co za tym idzie jego wynagrodzenie za udział w kampanii określa tzw. „Social Capital Score”, indywidualny algorytm obliczający zasięg i stopień zaangażowania followersów.

Jak działa format „Manifest selfie”? Na potrzeby kampanii przygotowywana jest kreacja reklamowa w postaci statycznej ramki, animacji video lub dynamicznego tła (podmiana oryginalnego tła zdjęcia użytkownika na inne dowolne), niebawem pojawi się też możliwość tworzenia kreacji z wykorzystaniem technologii Augmented Reality. Użytkownik korzysta z aplikacji mobilnej w której podłącza swoje profile w mediach społecznościowych (np. Instagram, Twitter). Następnie wybiera markę, robi selfie, które staje się częścią kreacji i publikuje post na swoim profilu. Otrzymuje za to wynagrodzenie w modelu CPM, które jest kalkulowane w oparciu o wspomniany Social Capital Score. Platforma wykorzystuje mechanizm rozpoznawania i śledzenia twarzy (aby upewnić się, że wszystkie posty zawierają zdjęcie człowieka) oraz rozpoznawania przedmiotów (w celu wyszukiwania niepożądanych treści).

 
„Od ponad 5 lat realizujemy najbardziej angażujące kampanie mobilne. Już w 2014 roku jako pierwsi w Polsce zrealizowaliśmy kampanię selfie-ad, z wykorzystaniem formatu rich media. Dlatego zainteresowaliśmy się rozwiązaniem MNFST, które w prosty i natywny sposób wykorzystuje ogromny zasięg social media. Zdajemy sobie sprawę, że w mediach społecznościowych jest potężna grupa mikro-influencerów, którzy nie posiadają milionowych społeczności i rozpoznawalności celebrytów ale mogą zaoferować markom autentyczność i zaangażowanie. Ci influencerzy chcą się dzielić treściami, które są dla nich ważne, a teraz jeszcze mogą być za to wynagradzani”, mówi Rafał Sułkowski, Sales Director Looksoft Advertising.

Aktualnie Looksoft Advertising realizuje pierwsze kampanie testowe dla marek i organizacji zarówno komercyjne jaki non-profit (za które użytkownicy nie są wynagradzani). „Wierzymy, że każdy może zostać influencerem, a my dajemy markom szanse wykorzystania ogromnego potencjału, jaki dają osobiste rekomendacje klientów wspierane ich własnym wizerunkiem”, dodaje Rafał Sułkowski.

 

 

Komentarze:

Comments

comments