Nowy format reklamowy selfie-ad od adQuota

Łukasz Kłosowski

17-09-2014
Nowy format reklamowy selfie-ad od adQuota

Sieć reklamy mobilnej adQuota wprowadza nowy format reklamowy – selfie-ad. Wykorzystuje on popularne wśród użytkowników smartfonów zjawisko „selfies”, czyli amatorskich autoportretów robionych telefonem. Zdjęcie użytkownika w trakcie oglądania reklamy na smartfonie staje się częścią kreacji i umożliwia dzielenie się efektem na Facebooku czy Instagramie.

Zdjęcia „selfies” są od ponad roku jednym z najpopularniejszych trendów w serwisach społecznościowych na całym świecie. Popularność zjawiska selfie oraz jego bezpośredni związek ze smartfonem sprawia, iż idealnie nadaje się do wykorzystania w reklamie mobilnej.

Jak działa format selfie-ad?

Użytkownik widzi na smartfonie reklamę z kreacją zapraszającą do zrobienia sobie zdjęcia. Zwykle jest to format pełnoekranowy (np. interstitial) lub rozwijany (tzw. expandable). Użytkownik wybiera opcję zrobienia selfie lub korzysta ze zdjęcia z biblioteki w telefonie. Zdjęcie użytkownika zostaje wstawione do kreacji (uzupełnione o tło, pierwszy plan, itp.). Zaskakującym efektem finalnym można dzielić się na serwisach społecznościowych (np. Facebook lub Instagram), a klikając w reklamę, przejść na odpowiedni landing page.

– Selfie-ad to kolejny angażujący format w ofercie naszej sieci. W tej chwili proponujemy reklamodawcom ponad 30 różnych formatów rich-media oraz wideo, które zwiększają zaangażowanie, zapamiętywalność oraz skuteczność reklamy mobilnej. Formaty rich-media emitujemy na najlepszych powierzchniach mobilnych naszych wydawców w Polsce, dopasowując kampanie do grupy docelowej, produktu i kontekstu komunikacji – mówi Rafał Staszkiewicz, country manager i partner w adQuota Poland.

Komentarze:

Comments

comments