O 4 proc. wzrósł odsetek użytkowników mediów mobilnych w Polsce

Łukasz Kłosowski

30-11-2011
O 4 proc. wzrósł odsetek użytkowników mediów mobilnych w Polsce

W Polsce odsetek użytkowników mediów mobilnych wśród właścicieli telefonów komórkowych wzrósł z 14 proc. w 2010 r., do 18 proc. w 2011 r. – wynika z badania Orange Exposure 2011 realizowanego w czterech europejskich krajach w tym w Polsce.

Mimo to Polskiego rynku wciąż nie można uznać za dojrzały – penetracja utrzymuje się na stosunkowo niskim. 55 proc. użytkowników mediów mobilnych w Polsce stanowią mężczyźni (62 proc. w 2010 r.), a 45 proc. to kobiety (odsetek kobiet znacznie wzrósł w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy wynosił 38 proc.). 67 proc. użytkowników liczy od 15 do 34 lat (74 proc. w 2010 r.), a 77 proc. pracuje (56 proc. w 2010 r.). W porównaniu z trzema pozostałymi krajami ujętymi w badaniu, czyli z Wielką Brytanią, Francją i Hiszpanią, Polska ma największy odsetek studentów, wynoszący 27 proc. (10 proc. w 2010 r.).

66 proc. polskich użytkowników mediów mobilnych płaci za korzystanie z nich co miesiąc, a 24 proc. ma nieograniczone pakiety danych. 31 proc. posiada smartfony (29 proc. w 2010 r.), 31 proc. – urządzenia marki Samsung (34 proc. w 2010 r.), 7 proc. – iPhone (4 proc. w 2010 r.), a 4 proc. – BlackBerry (3 proc. w 2010 r.).

18 proc. użytkowników urządzeń mobilnych korzysta z systemu operacyjnego Android. W 2011 r. użytkownicy mediów mobilnych szukali informacji i treści najczęściej za pomocą przeglądarki (50 proc. w porównaniu do 39 proc. w 2010 r.), a w drugiej kolejności – z wykorzystaniem aplikacji (47 proc. w porównaniu z 45 proc. w 2010 r.). W 2010 r. było odwrotnie.

Najczęściej obsługują e-mail

Użytkownicy urządzeń mobilnych, którzy korzystają z internetu za pomocą przeglądarki, najczęściej łączą się w domu – 56 proc. i w podróży – 52 proc. wskazań. Użytkownicy korzystający z internetu w domu najczęściej pobierają pliki muzyczne (78 proc.) i gry (71 proc.). Poczta elektroniczna jest wciąż najpopularniejszym celem korzystania z mediów mobilnych (53 proc.), przed usługami geolokacyjnymi (47 proc.). Coraz większą popularność zyskują sieci społecznościowe (42 proc. w porównaniu do 39 proc. w 2010 r.). Kolejną pozycję zajmuje przeglądanie pobranych treści (37 proc. w porównaniu do 35 proc. w 2010 r.).

Przeciętny wiek to 25-34 lat

17 proc. użytkowników mediów w Polsce ma 15-24 lat (43 proc. w 2010 r.). 50 proc. ma 25-34 lat (31 proc. w 2010 r.). 27 proc. ma 35-49 lat (20 proc. w 2010 r.), a 6 proc. ma ponad 50 lat (6 proc. w 2010 r.). 39 proc. ma poziom wykształcenia wyższy od licencjatu.

Badania Orange Exposure są realizowane cyklicznie za pomocą Orange Mobile Targeting Monitor (OMTM) – narzędzia do planowania i realizacji kampanii, które zostało opracowane dla branży reklamowej w Europie. Prace w terenie zrealizowała firma TNS w imieniu Orange. Badanie główne w Polsce przeprowadzono online z udziałem 1000 użytkowników smartfonów i 450 użytkowników urządzeń iPhone. Więcej na ten temat pod tym linkiem.

Komentarze:

Comments

comments