Opera Software zwiększa swoje kompetencje w reklamie na urządzenia mobilne

Łukasz Kłosowski

16-02-2012
Opera Software zwiększa swoje kompetencje w reklamie na urządzenia mobilne

Opera Software – producent popularnych wyszukiwarek – przejął Mobile Theory Inc. i 4th Screen Advertising, Ltd. – ważne sieci reklamy mobilnej.

Mobile Theory to czołowa sieć reklamy mobilnej skupiona na amerykańskim rynku reklamowym. Firma posiada siedzibę w San Francisco i biura w Nowym Jorku, Chicago, Los Angeles i Seattle.

4th Screen Advertising  na siedzibę w Londynie. Skupiona jest na dostarczaniu reklamy mobilnej w Europie.

Przejęcia umożliwią Operze skuteczniejsze spieniężenie ruchu sieciowego generowanego przez przeglądarki Opera Mini i Opera Mobile. Opera obsługuje miesięcznie ponad 160 mln aktywnych użytkowników, którzy przeglądają ponad 100 mld stron.

– To kolejny krok Opery w tworzeniu jeszcze bardziej dochodowego ekosystemu mobilnego. Dwa lata temu ogłosiliśmy przejęcia AdMarvela, który urósł do rangi światowego lidera w dziedzinie dostarczania wydawcom platformy mobilnej reklamy. W zeszłym roku Opera wygenerowała 200 mln dolarów z zysków od wydawców – powiedział Lars Boilesen, prezes Opera Software.

– Dzisiaj ogłaszamy przejęcie dwóch doskonałych platform mobilnej reklamy. Dzięki temu wsparciu i naszej bardzo popularnej przeglądarce, Opera zajmuje szczególną pozycję, by dostarczać firmom, agencjom, wydawcom i operatorom mobilnym na całym świecie kompletne rozwiązania reklamy mobilnej. Cieszymy się, przyjmując zespoły Mobile Theory i 4th Screen do naszej rodziny.

Komentarze:

Comments

comments