Orange miał w 2012 roku 14,895 mln klientów
Więcej klientów niż przed rokiem, niższe przychody. Gigantyczny wzrost liczby smartfonów.
Wyniki telefonii komórkowej za 2012 rok:
– z wyłączeniem wpływu regulacji, przychody za cały rok w segmencie komórkowym wzrosły o 0,3 proc. rok-do-roku
– dzięki 237 tys. przyłączeń netto w 2012 roku, przyrost bazy klientów o 1,6 proc.
– utrzymanie wiodącej pozycji Orange w ujęciu wartościowym: udział w rynku na poziomie 29,0 proc. w 4 kw.2012
– przyrost liczby abonentów dedykowanych mobilnych usług dostępu do internetu o 33,0 proc. rok-do-roku
– wzrost liczby smartfonów o 55,1 proc. rok-do-roku, do 3,3 mln
Kluczowe wskaźniki
Kluczowe wskaźniki – telefonia komórkowa | 4 kw. 2012 |
4 kw. 2011 |
Zmiana |
Przychody (w mln zł) | 1 815 | 1 936 | -3,0% |
Łączna liczba klientów (w tys.) | 14 895 | 14 658 | |
Liczba klientów post-paid (w tys.) | 6 911 | 6 977 | |
Liczba klientów pre-paid (w tys.) | 7 984 | 7 681 | |
Liczba mobilnych dostępów szerokopasmowych (w tys.) | 985 | 741 |
Przychody w segmencie telefonii komórkowej zmniejszyły się w 2012 roku o 3,0 proc., głównie w wyniku niekorzystnego wpływu obniżek stawek MTR za SMS i połączenia głosowe, szacowanego na 248 mln zł. Z wyłączeniem wpływu regulacji, przychody segmentu komórkowego zwiększyły się o 0,3 proc. rok-do-roku – pomimo presji na wskaźnik ARPU związanej z wprowadzeniem ofert nielimitowanych. Wzrost z wyłączeniem wpływu regulacji był możliwy głównie dzięki przyrostowi liczby klientów o 237 tys. Orange Polska kontynuowała działania na rzecz zwiększenia przesyłu danych poprzez popularyzację smartfonów. Ich liczba wzrosła w ujęciu rocznym o 55 proc., osiągając poziom blisko 3,3 mln, co przyczyniło się do wzrostu przychodów z usług przesyłu wiadomości i treści o ponad 6 proc. rok-do-roku.
Komentarze:
Comments