Orange miał w 2012 roku 14,895 mln klientów

Łukasz Kłosowski

12-02-2013
Orange miał w 2012 roku 14,895 mln klientów

Więcej klientów niż przed rokiem, niższe przychody. Gigantyczny wzrost liczby smartfonów.

Wyniki telefonii komórkowej za 2012 rok:

– z wyłączeniem wpływu regulacji, przychody za cały rok w segmencie komórkowym wzrosły o 0,3 proc. rok-do-roku

– dzięki 237 tys. przyłączeń netto w 2012 roku, przyrost bazy klientów o 1,6 proc.

– utrzymanie wiodącej pozycji Orange w ujęciu wartościowym: udział w rynku na poziomie 29,0 proc. w 4 kw.2012

– przyrost liczby abonentów dedykowanych mobilnych usług dostępu do internetu o 33,0 proc. rok-do-roku

– wzrost liczby smartfonów o 55,1 proc. rok-do-roku, do 3,3 mln

Kluczowe wskaźniki

Kluczowe wskaźniki – telefonia komórkowa 4 kw.
2012
4 kw.
2011
Zmiana
Przychody (w mln zł) 1 815 1 936 -3,0%
Łączna liczba klientów (w tys.) 14 895 14 658
Liczba klientów post-paid (w tys.) 6 911 6 977
Liczba klientów pre-paid (w tys.) 7 984 7 681
Liczba mobilnych dostępów szerokopasmowych (w tys.) 985 741

Przychody w segmencie telefonii komórkowej zmniejszyły się w 2012 roku o 3,0 proc., głównie w wyniku niekorzystnego wpływu obniżek stawek MTR za SMS i połączenia głosowe, szacowanego na 248 mln zł. Z wyłączeniem wpływu regulacji, przychody segmentu komórkowego zwiększyły się o 0,3 proc. rok-do-roku – pomimo presji na wskaźnik ARPU związanej z wprowadzeniem ofert nielimitowanych. Wzrost z wyłączeniem wpływu regulacji był możliwy głównie dzięki przyrostowi liczby klientów o 237 tys. Orange Polska kontynuowała działania na rzecz zwiększenia przesyłu danych poprzez popularyzację smartfonów. Ich liczba wzrosła w ujęciu rocznym o 55 proc., osiągając poziom blisko 3,3 mln, co przyczyniło się do wzrostu przychodów z usług przesyłu wiadomości i treści o ponad 6 proc. rok-do-roku.

 

Komentarze:

Comments

comments