Play zakończył rok 2012 z 8,7 mln klientów

Łukasz Kłosowski

26-02-2013
Play zakończył rok 2012 z 8,7 mln klientów

To wzrost o niemal jedną czwartą w porównaniu z poprzednim rokiem. Udział w rynku wyniósł 16 proc. Wzrost liczby klientów pozytywnie przełożył się na wyniki finansowe – podał Play na Mobile World Congress w Barcelonie.

Spółka osiągnęła ponad 3,4 mld zł przychodu ze sprzedaży – o 29 proc. więcej niż przed rokiem. EBITDA wzrosła z 874 mln zł w 2011 roku do ponad 1,2 mld zł w roku 2012, co daje wzrost 40 proc.

Sukcesem okazała się między innymi Formuła 4.0 – oferta nielimitowanych połączeń do wszystkich sieci, wprowadzona w marcu 2012 roku. Play wyznaczył w ten sposób nowy kierunek rozwoju branży, zmuszając konkurencyjne sieci do zaoferowania podobnych, korzystnych dla klientów planów taryfowych.

– Wprowadzając pierwsze oferty bez limitu, wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy czekali na nieskomplikowane i przewidywalne oferty. Przyszłość rynku telekomunikacyjnego to proste i przejrzyste rozwiązania, których Play jest prekursorem – powiedział Jørgen Bang-Jensen, prezes P4.

Aż 7 z 10 osób decydujących się na zmianę operatora i przeniesienie numeru do innej sieci wybrało Play.

Operator coraz lepiej radzi sobie też na rynku klientów biznesowych – wzrost o 107 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

Komentarz Play do wyników finansowych

W roku 2013 roku polski rynek telekomunikacyjny czekają kolejne zmiany. Od stycznia obowiązują zrównane stawki MTR, co powinno przełożyć się na zaprzestanie stosowania zawyżonych marż na połączenia do Play. Z kolei wygrana Play w przetargu na rezerwację częstotliwości z pasma 1800 MHz pozwoli spółce na dalszy rozwój usług w zakresie dostępu do szerokopasmowego internetu mobilnego.

Komentarze:

Comments

comments