Ponad jedna czwarta zakupów w Grupie Allegro odbywa się przez kanał mobile

Łukasz Kłosowski

18-05-2011
Ponad jedna czwarta zakupów w Grupie Allegro odbywa się przez kanał mobile

Użytkownicy korzystają głównie z urządzeń z systemami Android, iOS i Symbian.

Kamil Brzeziński, mobile solutions manager Allegro w bloku „E-commerce” w trakcie konferencji “Mobile – najnowsze rozwiązania” zgłębiał temat sprzedaży przez urządzenia mobilne. – Czasy się zmieniają, a z nimi także przyzwyczajenia ludzi do zakupów online. Każdy z nas trzymając telefon w kieszeni ma bardzo bogate narzędzie do dokonywania zakupów – mówił. W Grupie Allegro aż 17,2 proc. zakupów dokonywanych jest za pośrednictwem platformy Android. Na drugimi miejscu, z wynikiem 8,6 proc., jest iPhone i platforma iOS. Choć losy Symbiana są niepewne, ciągle warto inwestować w ten system. Za pośrednictwem telefonów z Symbianem kupuje 5,2 proc. osób. Wynika z tego, że ponad jedna czwarta wszystkich zakupów odbywa się tam przez mobile. Reszta to zakupy przez internet stacjonarny.

Co ciekawe użytkownicy korzystający z internetu stacjonarnego części korzystają z funkcji “Kup Teraz!”, a mobilni częściej biorą udział w licytacjach. – Telefon daje im możliwość ciągłego wglądu w interesującą ich licytację – komentuje Brzeziński.

To dlatego Allegro już od kilku lat rozwija dedykowane temu aplikacje. Aktualnie do dyspozycji są aplikacje Allegro na iPhone’a, Androida, Windows Mobile, Symbiana, a także na niszowe platformy jak BlackBerry. – W przeciągu kilku tygodni pojawi się aplikacja na Bada – system operacyjny rozwijany przez Samsunga – mówi Brzeziński. Całość jego prezentacji znajduje się poniżej.

W trakcie dzisiejszego dnia konferencji “Mobile – najnowsze rozwiązania” swoją wiedzą i doświadczeniami podzielił się również m.in. Internet Designers i opiniac.com. Grzegorz Kuczyński, managing partner w agencji interaktywnej Internet Designers, specjalizującej się również w mobile, radził jak zrobić taką aplikację. Zbigniew Nowicki, szef opiniac.com – firmy specjalizującej się w badaniach internetu w bloku “Marketing mobilny” prowadził wykład na temat mierzenia satysfakcji w mobilnym kanale. Namawiał do inwestowanie w aplikacje. Nie tylko poprawiają one wizerunek firmy, ale również służą lepszej komunikacji pomiędzy medium a użytkownikiem.

Jutro drugi dzień “Mobile – najnowsze rozwiązania” – jednej z pierwszych konferencji na polskim rynku skupiającej się na marketingu mobilnym. Portal GoMobi.pl jest partnerem medialnym tego wydarzenia.

Komentarze:

Comments

comments