Poznaj różnice w korzystaniu ze smartfonów w europejskich krajach
Badanie konsumenckie przeprowadzone przez Kantar Millward Brown pokazuje, że dominacja smartfonów nad tradycyjnymi komórkami istotnie wpływa na sposób używania tych urządzeń. Fotografowanie, korzystanie z mediów społecznościowych, przeszukiwanie sieci i czytanie e-maili – to najważniejsze zdaniem respondentów funkcje nowoczesnych smartfonów.
Młodzi Europejczycy wykorzystują smartfony do podstawowych zadań, takich jak telefonowanie i kontaktowanie się za pomocą wiadomości tekstowych (odpowiednio 92% i 83%), ale za najważniejsze funkcje urządzeń uważają:
– fotografowanie (87%),
– korzystanie z mediów społecznościowych (78%),
– czytanie e-maili (83%),
– przeszukiwanie internetu (80%).
Blisko połowa pytanych umieściła je w grupie najważniejszych funkcji smartfonu.
Płeć i wiek mają znaczenie
Kobiety traktują smartfony jako narzędzia do korzystania z mediów społecznościowych (83% vs 73%), fotografowania (91% vs 84%) i wysyłania oraz odbierania wiadomości tekstowych (90% vs 77%) znacznie częściej niż mężczyźni. Reprezentanci pokolenia Z (wiek 15–24 lata) chętniej używają smartfonów w celach rozrywkowych, do grania i komunikowania się ze znajomymi przez media społecznościowe. Nieco starsi użytkownicy, w wieku 25–38 lat (pokolenie Y), znacznie częściej postrzegają smartfon jako narzędzie pracy i tradycyjnej komunikacji (sprawdzanie poczty elektronicznej, rozmowy, SMS-y i MMS-y).
Każdy kraj jest inny, chociaż wiele nas łączy
Młodzi Polacy używają smartfonów do komunikowania się, utrwalania ważnych momentów i przeszukiwania Internetu. Zauważalnie częściej niż pozostali pytani fotografują i nagrywają wideo, przeszukują Internet. Czechów wyróżnia upodobanie do grania na smartfonach. Zarówno Polacy, jak i Czesi stosunkowo częściej wysyłają SMS-y i MMS-y oraz korzystają z funkcji takich jak budzik i kalkulator.
Młodzi Finowie najintensywniej w badanej grupie korzystają z komunikatorów (78%). Węgrzy zdecydowanie nie są fanami SMS-ów i MMS-ów. Wskazywali na nie najrzadziej ze wszystkich pytanych, być może dlatego, że chętniej korzystają z komunikatorów internetowych (61%).
Kreatywni i towarzyscy indywidualiści – tacy są młodzi Europejczycy korzystający ze smartfonów
Biorący udział w badaniu użytkownicy smartfonów najczęściej opisują siebie jako kreatywnych, otwartych, opiekuńczych, wyjątkowych i niezależnych. Młodzi Polacy, podobnie jak Czesi, uważają się za indywidualistów lubiących spędzać czas poza miastem.
Węgrzy natomiast postrzegają siebie jako bardzo opiekuńczych i niezawodnych domatorów. Ich rówieśnicy z Finlandii z kolei częściej niż pozostali pytani określają siebie jako niezależnych. Grecy uważają się za profesjonalnych, otwartych i kreatywnych. Serbowie wybrali towarzyski, kreatywny i wyjątkowy jako najlepiej charakteryzujące ich określenia.
O badaniu
Badanie konsumencie przeprowadzone przez Kantar Millward Brown na zlecenie marki Honor metodą CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interviewing) na próbie N=1800 użytkowników smartfonów w wieku 15–38 lat w 6 krajach: Polsce, Czechach, Finlandii, Serbii, Grecji i na Węgrzech (N=300 na kraj).
Komentarze:
Comments