Przegląd formatów reklamowych na TikToku. Nowe formaty od października

GoMobi.pl

20-09-2019
Przegląd formatów reklamowych na TikToku. Nowe formaty od października

TikTok poinformował o wprowadzeniu dwóch nowych formatów reklamowych, które od października będą dostępne na polskim rynku. Według wydawcy gwarantują one nawet 1,6 mln wyświetleń w ciągu jednego dnia.

TikTok cieszy się niesłabnącą popularnością wśród młodych użytkowników smartfonów w Polsce. Jednak dopiero od niedawna możliwe jest dotarcie do nich z dedykowaną reklamą, a ilość jej formatów stale rośnie. Jedną z niewielu agencji realizujących kampanie na polskim rynku TikToka jest Open Mobi.

– Współpracujemy bezpośrednio z centralą TikToka i najpopularniejszymi polskimi Tiktokerami. Już teraz prowadzimy kampanie Adsowe na tej platformie – mówi Marta Zarosa Head of Social Audience w Open Mobi – Równolegle rozbudowujemy dział socialowy, dzięki czemu możemy nie tylko uruchomić kampanie, ale też stworzyć do niej kreację i content dopasowany do tego medium. A zasięgi mogą być oszałamiające – dodaje.

Nowe formaty

Brand Takeover – to 5-sekundowe pełnoekranowe wideo lub kreacja, która ukazuje się wszystkim użytkownikom otwierającym aplikację TikTok w danym dniu. Rekomendowana przy dużych aktywacjach, launchach produktów i silnym uderzeniu mediowym.

TopView – to wideo lub kreacja trwająca od 5-60 sekund. Wyświetla się użytkownikom zarówno przy uruchamianiu aplikacji, jak i w feedzie organicznym Tiktokerów. Format polecany do kampanii rozłożonych w czasie – pozwala na rozszerzenie zasięgu, daje gwarancję minimalnego czasu wyświetlenia.

Na TikToku w Polsce dostępne są już: In-Feed Video – pełnoekranowe kilkusekundowe reklamy prezentowane w feedzie „Dla Ciebie”. Branded Effects – możliwość utworzenia przez marki własnych filtrów 2D i 3D (jak na Snapchacie), używanych potem przy tworzeniu tiktoków przez użytkowników, a od 2020 r.

Hashtag Challenge – utworzenie określonego hashtagu promowanego w feedzie TikToka. Poprzez #challenge wyznacza się cele, wskazuje możliwe do zdobycia nagrody i zachęca użytkowników do tworzenia wideo i kontentu pod dany konkurs w oparciu o ścieżkę dźwiękową lub konkretne zadanie. Format cieszy się dużym powodzeniem na świecie, w Polsce dostępny będzie w 2020 r.

 

Komentarze:

Comments

comments