RCS w Polsce jeszcze w tym roku. Już można go testować w firmach

Łukasz Kłosowski

21-03-2018
RCS w Polsce jeszcze w tym roku. Już można go testować w firmach

Firma sms marketingowa SerwerSMS.pl podała dzisiaj, że razem z Google uczestniczy w Early Access Program testując RCS, czyli nowy sposób komunikacji mobilnej między użytkownikami. SerwerSMS.pl zaprasza do testów swoich klientów. – To innowacyjne rozwiązanie wiele zmieni w komunikacji na linii firma-klient, otwierając przed każdym sektorem biznesu wiele nowych możliwości – mówi Daniel Zawiliński, managing director w SerwerSMS.pl.

Rzeczywiście, dzięki RCS (Rich Communication Services) tak jak do tej pory SMS-em, prześlemy już nie tylko tekst, ale także zdjęcia, wideo, notatki głosowe czyli wszelkie multimedia. Całość takiej paczki może ważyć nawet do 100 MB. RCS zapewnia to, co dają komunikatory np. Messenger. Różnica jest jedynie taka, że RCS jest obsługiwany przez smartfony i zwykłe telefony bez konieczności instalacji dodatkowych aplikacji. Całość podobnie jak w komunikatorach działa przy połączeniu z internetem (3G, LTE lub Wi-Fi).

Firmy mobile marketingowe widzą w RCSie nowe pole eksploatacji, ponieważ będą mogły zaoferować rozszerzone rodzaje usług. Oto przykłady na wykorzystanie RCS-a w firmie. W przypadku restauracji będzie można wysłać nie tylko zaproszenie do odwiedzenia lokalu, ale także lokalizację obiektu oraz link do pełnego menu. Dealerzy samochodowi będą mogli wysłać nie tylko link z ofertą, ale niemal pełną prezentację samochodu. Agencje są na tyle podekscytowane nowymi możliwościami, jakie niesie ta usługa, że wręcz podają, iż dzięki temu będzie można korzystając z RCS-a i zrezygnować z innych narzędzi marketingu internetowego, jak na przykład z e-maili. Teraz czekamy tylko na udostępnienie technologii użytkownikom końcowym.

– Z posiadanych informacji wynika, że realnym terminem jest końcówka tego roku, natomiast na chwilę obecną wszystko jest w fazie zaawansowanego tworzenia i testowania – dodaje Daniel Zawiliński.

Przedsiębiorstwa zainteresowane wykorzystaniem tej technologii we własnej działalności, mogą włączyć się w proces testowania. Wystarczy wypełnić formularz dostępny na stronie https://serwersms.pl/uslugi/rcs i czekać na kontakt zwrotny.

Z moich informacji wynika, że także inne firmy z rynku polskiego nie pozostają bierne w temacie. Prace nad RCS-em trwają także w SMSAPI. – Firma LINK Mobility, do której należy SMSAPI, już od ponad roku pracuje nad rozwiązaniem RCS na mocy podpisanej umowy z Google o dostępie do Early Access Program. Zespół programistów rozwija wdrożenie nowoczesnej, rozbudowanej usługi, która dostarczać będzie nowy, angażujący model krótkich wiadomości tekstowych. Sprawdzi się on niezależnie od tego, czy operator GSM odbiorcy wiadomości lub jego system operacyjny wspiera rozwiązanie RCS. Wspomniane prace są bliskie końcowi. Ta innowacyjna funkcjonalność już niedługo pojawi się na rynku, a dzięki portfolio usług SMSAPI będzie można z niej korzystać także w Polsce – mówi nam Andrzej Ogonowski, PR & brand manager SMSAPI.

Z kolei Infobip działa na tym polu w partnerstwie z Vodafone. Współpraca z brytyjskim operatorem jest częścią inicjatywy GSMA RCS. W jej ramach Infobip udostępnia interfejs API swoim partnerom biznesowym, a jednym z pierwszych, który ją testuje i chce wdrożyć jest firma Uber.

Także potwierdzają się przewidywania, że w 2018 roku RCS pojawi się na rynku. Czy RCS sprawi, że przestaniemy korzystać z esemesów – to pytanie na razie pozostaje bez odpowiedzi. Wydaje mi się raczej, że to ewolucja Short Message Service, niż rewolucja na tym polu, a zarówno firmy, jak i użytkownicy indywidualni będą mogli korzystać zarówno z jednej formy komunikacji, jak i z drugiej.

Czytaj także:

RCS, czyli nowy wymiar SMS-a

 

Komentarze:

Comments

comments