Reklama mobilna rośnie w USA

Łukasz Kłosowski

22-04-2013
Reklama mobilna rośnie w USA

W Stanach Zjednoczonych udział reklamy mobilnej w wydatkach na reklamę internetową zwiększył się w 2012 roku z 5 proc. do 9 proc. – podał PwC i IAB.

Oznacza to, że udział reklamy mobilnej na jednym z największych rynków reklamowych na świecie wyniósł tam 3,4 mld dolarów czyli ponad 111 procent więcej niż rok wcześniej (zdjęcie powyżej).

Reklama mobilna stanowi obecnie 9 proc. całego rynku reklamy internetowej w USA. Rok wcześniej było to 5 proc. Według prognozy w 2017 roku wydatki na reklamę mobilną wyniosą 12,9 mld dolarów.

Największe wydatki reklamowe w minionym roku były na reklamę w wyszukiwarkach – 16,9 mld dolarów (wzrost o 14,5 proc.), a najmniejsze na e-mail marketing – 0,2 mld dolarów (spadek o 26,8 proc.).

Cały rynek reklamy internetowej w USA był w 2012 roku wart 36,6 mld dolarów, co stanowi wzrost w porównaniu z 2011 rokiem o 15 proc.

Komentarze:

Comments

comments