Reklamy Facebooka na urządzeniach mobilnych już w przyszłym miesiącu

Łukasz Kłosowski

07-02-2012
Reklamy Facebooka na urządzeniach mobilnych już w przyszłym miesiącu

W ciągu najbliższych tygodni Facebook rozpocznie pokazywanie reklam mobilnych. To sposób na nowe źródło przychodów przed planowanym na maj debiutem giełdowym – czytamy w “Gazecie Wyborczej” powołującej się na doniesienia “Financial Times”.

Reklamy Facebooka na mobilnych urządzeniach mają pojawić się już w marcu. Tzw. zdarzenia polecane (featured stories) będą wyświetlane między aktualnościami na popularnie określanej “ścianie” (wall) użytkownika Facebooka. Ich dobór zależeć będzie w dużej mierze od interakcji internauty i jego znajomych z poszczególnymi firmami. Istotne będą też preferencje użytkownika, które serwis rozpozna na podstawie zebranych informacji. Dane do ustalenia profilu dostarcza sam internauta, komentując poszczególne produkty, udostępniając informacje dotyczące miejsca pobytu, oglądanego właśnie filmu czy miejsca, gdzie je kolacje.

Jak czytamy w “GW” uruchomienie mobilnych reklam jest ściśle powiązane z planowanym na maj debiutem giełdowym portalu. Facebook złożył w środę prospekt emisyjny z zamiarem pozyskania z giełdy przynajmniej 5 mld dol. przy wycenie 75-100 mld. W dokumencie koncern ostrzegł swoich potencjalnych inwestorów, że brak znaczącego przychodu z mobilnych urządzeń, z których korzysta połowa z 850 mln użytkowników serwisu, może negatywnie wpłynąć na ich przychody i rezultaty finansowe. Serwis przypomniał, że liczba internautów korzystających częściej ze smartfona niż komputera w czasie czatu ze znajomymi stale rośnie.

klos/Gazeta Wyborcza

Komentarze:

Comments

comments