Rewolucja w zakupach. Sieć Piotr i Paweł testuje sprzedaż prosto z ulicy za pomocą smartfona (wideo)

Łukasz Kłosowski

12-11-2012
Rewolucja w zakupach. Sieć Piotr i Paweł testuje sprzedaż prosto z ulicy za pomocą smartfona (wideo)

Mieszkańcy Poznania i okolic mogą zrobić zakupy w sklepie internetowym sieci Piotr i Paweł prosto z ulicy. Posłuży im do tego telefon komórkowy z zainstalowaną aplikacją “RockPay”.

Aby zrobić mobilne zakupy, wystarczy pobrać darmową aplikację “RockPay”, zeskanować kod produktu znajdujący się na plakacie imitującym półkę w sklepie spożywczym oraz dokonać płatności. Aplikacja dostępna jest w App Store i Google Play.

– Badamy, czy rozwiązania mobilne mogą zmienić sposób funkcjonowania handlu detalicznego w aglomeracji poznańskiej. Projekt pozwoli nam uzyskać odpowiedzi na pytanie, czy konsumenci są gotowi na nowe doświadczenia w obszarze codziennych zakupów – wyjaśnia Jacek Pucher, główny specjalista z Instytutu Logistyki i Magazynowania.

Akcja „Uwolnij Czas. Przygotuj Telefon na Rewolucję” to wspólny projekt badawczy Instytutu Logistyki i Magazynowania, sieci handlowej Piotr i Paweł, Krajowego Integratora Płatności – Transferuj.pl oraz firmy AMS. Do końca bieżącego miesiąca trwa w Poznaniu, później ma przenieść się do innych polskich miast.

– Świadomość ludzi dotycząca możliwości zrobienia spożywczych zakupów w internecie jest nadal na dość niskim poziomie. Natomiast o możliwości dokonania takich zakupów przy użyciu telefonu komórkowego wie tylko nieliczna grupa osób. Naszym celem było pokazanie, jakie możliwość oferują technologie mobilne – mówi Błażej Patryn, dyrektor rozwoju zakupów przez internet w Piotrze i Pawle.

 

Projekt inspirowany jest akcją Tesco Homeplus prowadzoną w zeszłym roku w Korei Południowej

Komentarze:

Comments

comments