Rośnie w Polsce wykorzystanie aplikacji do łączenia się z siecią

Łukasz Kłosowski

29-11-2011
Rośnie w Polsce wykorzystanie aplikacji do łączenia się z siecią

Z 45 proc. w zeszłym roku do 47 proc. w roku 2011 wzrosła w Polsce konsumpcja internetu mobilnego za pomocą aplikacji – wynika z tegorocznego badania Orange Exposure.

Według jego ostatniej wersji przeglądarki mobilne co prawda utrzymały przewagę nad aplikacjami, jako najczęstszy sposób uzyskiwania dostępu do informacji i treści internetowych, ale ich udział w rynku się zmniejszył. W Polsce 50 proc. użytkowników mediów mobilnych używa w tym celu przeglądarek, a 47 proc. aplikacji (w zeszłym roku odpowiednio 39 proc. i 45 proc.).

– Tegoroczne badania Orange Exposure potwierdziły duże możliwości marketingu mobilnego. Przeglądarki nadal stanowią główny sposób dostępu do informacji, a media mobilne odgrywają w życiu ludzi coraz ważniejszą rolę – powiedział Bruce Hoang, dyrektor ds. marketingu Orange Advertising Network.

Jedną z ważnych informacji wynikających z badania Orange Exposure 2011 jest wyjaśnienie, w jaki sposób zwyczaje dotyczące używania mediów mobilnych wpływają na korzystanie z innych formatów mediów. Na przykład w Wielkiej Brytanii 20 proc. badanych uważa, że częściej korzysta z internetu na komputerach PC, a 15 proc. – że czyta więcej gazet. 19 proc. użytkowników we Francji twierdzi natomiast, iż dzięki dostępowi do treści internetowych za pomocą urządzeń mobilnych ogląda częściej telewizję.

– Wyniki te potwierdzają, że urządzenia mobilne mają wyjątkowe właściwości w porównaniu z innymi formatami reklam – kontynuuje Bruce Hoang. – Ponieważ użytkowników zachęca się do korzystania z treści na różnych platformach, urządzenie takie może pełnić rolę łącznika między platformą, konsumentami i marką – dodaje.

Brytyjczycy częściej korzystają z mobile

80 proc. użytkowników w Wielkiej Brytanii używa mediów mobilnych, gdy znajduje się poza domem. To więcej niż we Francji, Hiszpanii lub Polsce (odpowiednio 65, 67 i 65 proc.).

We Francji odnotowano największy odsetek użytkowników, którzy uzyskują dostęp do treści mobilnych w domu – 78 proc., w porównaniu z 73 proc. w Wielkiej Brytanii, 75 proc. w Hiszpanii i i 75 proc. w Polsce.

Użytkownicy mediów mobilnych we wszystkich czterech krajach coraz częściej korzystają z usług geolokacyjnych. Na przykład 57 proc. respondentów we Francji, 53 proc. w Wielkiej Brytanii, 51 proc. w Hiszpanii i 47 proc. w Polsce używa systemów GPS.

– Badania Orange Exposure 2011 potwierdziły nasze doświadczenia, z których wynika, że coraz więcej klientów kontaktuje się z markami za pośrednictwem urządzeń mobilnych i tabletów – komentuje Sienne Veit, dyrektor ds. rozwoju sieci społecznościowych i systemów mobilnych w firmie Marks and Spencer. – Jeżeli firmy nie dostosują się do wymogów urządzeń mobilnych i tabletów, nie będą uwzględniać lokalnych uwarunkowań i takich istotnych czynników, jak rozmiar ekranu, to stracą korzyści, które zapewnia komunikacja z klientami poprzez media mobilne – dodaje.

Badania Orange Exposure 2011 są realizowane za pomocą Orange Mobile Targeting Monitor (OMTM) – narzędzia do planowania i realizacji kampanii, które zostało opracowane dla branży reklamowej w Europie. Prace w terenie zrealizowała firma TNS w imieniu Orange. Badania miały miejsce w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Polsce. Faza kalibracji objęła 2000 wywiadów bezpośrednich z reprezentatywną grupą w każdym kraju. Badania główne przeprowadzono w trybie online.

Komentarze:

Comments

comments