Rossmann zwycięzca TikTok Ad Awards Polska 2023

GoMobi.pl

31-10-2023
Rossmann zwycięzca TikTok Ad Awards Polska 2023

Podczas finałowej gali TikTok Ad Awards wyróżnione zostały marki w czterech kategoriach: Greatest Creative, Greates Performance, Greatest Small Business, a główną nagrodę – Greatest TikTok – otrzymał Rossmann za kampanię promującą Mega!

Każda zwycięska kampania wykorzystywała TikToka w wyjątkowy i zabawny sposób, wykorzystując kulturę naszej platformy, społeczność i rozwiązania reklamowe, aby angażować odbiorców i osiągać cele kampanii. Marki te wiedzą, czego potrzeba, aby wygrać na TikToku, prezentując strategie kampanii i formaty reklam, które zapewniają niezwykłe wyniki.

Greatest Creative

Nagroda ta przyznawana jest markom, które mają odwagę na nowo zdefiniować granice kreatywności na TikToku.

Maspex, Uwielbiam.pl
Credits: Space Cat Industries (agencja kreatywna)

Kluczem wyboru była kreatywność oraz dopasowanie do specyfiki TikToka. Maspex w swojej kampanii wykorzystał wszystkie złote zasady sukcesu na platformie: zastosowanie reklamy natywnej dopasowanej do sekcji Dla Ciebie, wykorzystywanie różnych narzędzi, twórców i partnerów, wykorzystywanie lub inspirowanie się popularnymi utworami muzycznymi z TikToka.

“Oprócz efektywnej strategii kreatywnej, Uwielbiam.pl ma równie efektywną strategię mediową. Na początku postawiliśmy na organiczne zasięgi, żeby sprawdzić jak materiały są odbierane przez użytkowników TikToka. Pierwsze wyniki przeszły najśmielsze oczekiwania. Niektóre filmy osiągały ponad 200 000 organicznych wyświetleń w kilka dni. Potem zdecydowaliśmy się na TopView – kompilację najlepszych momentów z planu zdjęciowego, która przyniosła 11 milionów wyświetleń. Teraz naszą strategią mediową jest wspieranie materiałów, które organicznie osiągnęły najlepsze wyniki. Dzięki temu jeszcze bardziej angażujemy społeczność na profilu Uwielbiam.pl. I tak, żwawym krokiem, dążymy do tytułu najlepszego profilu na polskim FoodToku” – skomentował Jakub Rodowicz, Brand Manager marki Łowicz Antybaton.

@uwielbiam.pl

uwielbiam.pl

♬ oryginalny dźwięk – uwielbiam.pl – uwielbiam.pl

 

Greatest Performance

Ta nagroda docenia wymierny wpływ płatnych kampanii TikTok i wyróżnia marki, które wykorzystują TikToka do realizacji swoich celów w dolnej części lejka marketingowego.

SalesTube | Orange (Orange Flex)
Credits: Follow Agency (agencja kreatywna), SalesTube, Value Media (agencja mediowa)

Jurorzy docenili “autentyczną formę, która, co ważne, jednocześnie miała bardzo wyraźne call to action i jasną komunikację benefitów, co zaowocowało efektywnością w postaci rekordowo niskich kosztów pozyskania klientów”.

“W Orange Flex najważniejszy jest dla nas użytkownik – kim jest i czego potrzebuje. Dlatego w naszych działaniach na TikToku stawiamy na angażujące kreacje, które z jednej strony w zabawny i lekki sposób wytłumaczą ofertę, a z drugiej zachęcą użytkowników do pobrania aplikacji. I to działa! “- dodała Aleksandra Matysiak, Digital Manager w Orange Flex.

“Prowadzone przez nas działania na TikToku dla marki Orange Flex, choć przede wszystkim mają na celu budowanie świadomości tego produktu, to również mają na celu zagospodarowanie całego lejka marketingowego. Działania pod instalacje są integralną częścią strategii, dlatego cieszy nas m.in. pojawienie się takiego produktu jak Smart Performance Campaign, który jest w stanie w skuteczny sposób realizować ten cel na TikToku” – skomentował Patryk Tomżyński, Paid Social Team Leader, Salestube.

https://www.youtube.com/shorts/cY0Y0UtCeVw

Greatest Small Business

Nagroda ta, będąca w tym roku zupełnie nową kategorią, przyznawana jest markom zatrudniającym mniej niż 50 pracowników, które wykorzystały reklamy TikTok, aby osiągnąć cele kampanii i uzyskać rzeczywiste wyniki.

Sempai, Andżela.com
Credits: Sempai (Netarch) (agencja mediowa)

Kreacje reklamowe Andżela.com idealnie wpisały się w charakterystykę platformy jeśli chodzi o pomysł na content, montaż czy dobór muzyki.

,,Częsta rotacja kreacjami, pozwala utrzymać wysokie zaangażowanie odbiorców i optymalizować koszt za zakup. To klucz do sukcesu wysokiej efektywności. Nie byłoby to możliwe gdyby nie ilość kreacji, które tworzy butik Andżela” – ocenił Sebastian Puchała Social Ads Team Manager w Sempai.

“Facebook i Instagram stają się coraz droższe i mniej opłacalne, dlatego coraz więcej pieniędzy inwestujemy w TikTok Ads na których z miesiąca na miesiąc widać wzrost i dopływ nowych klientów.” – skomentowała Anna Seferyniak – e-commerce manager Andżela.com.

@andzela_com

N O W A. K O L E K C J A jesień 2023 ❤️www.andzela.com Lubicie jesienne stylizacje? #jesien2023 #dc #viral #dlaciebie #tiktokfashion #kurtki #kurtka #jesiennamoda #fashiontiktokforyou #tiktokforyou

♬ dźwięk oryginalny – Butik Andżela

Greatest TikTok

Nagroda ta przyznawana jest najlepszej kampanii ogółem: kampanii, która naprawdę wykorzystała społeczność TikTok, kreatywność i trendy, aby inspirować radość i stworzyć moment kulturalny.

Rossmann Polska, Mega!

To praca, która może być wzorem kreatywnego a zarazem efektywnego wykorzystania TikToka do komunikacji marek; naszym, polskim „złotym standardem ”advertainamnetu” i dobrego wykorzystania platformy. To kampania, która udowadnia, że można być wręcz podręcznikowym przykładem TikTokowego stylu, a zarazem stworzyć coś oryginalnego i unikalnego na tle zarówno konkurencji, jak i szerzej tego co oglądamy na co dzień w naszych komórkach. (…) Po prostu Mega TikTokowa robota, którą aż chce się pochwalić w Europie! Mega! było reklamowane już od dawna, ale jeszcze nigdy w ten sposób. Przygotowując format dedykowany na TikToka, stworzyliśmy piosenki, które porywają użytkowników, a refren Mega! Ci się opłaca, mama już nie dopłaca” stał się kultowym cytatem powtarzanym nie tylko na TikToku. Zależało nam na zbudowaniu świadomości Mega! w tym medium i jesteśmy przekonani, że nam się udało” -mówi Aleksandra Ludwiczak, Lider Komunikacji Marketingowej w Rossmann.

@rossmannpl

MEGA! do 31.07 🔥 Elo elo 3 2 0 #mega #rossmannpolska #rossmannpl

♬ dźwięk oryginalny – Rossmann Polska

Kampania nagrodzona w kategorii Greatest TikTok Polska, czyli Rossmann Mega! weźmie udział w Europejskim Grand Prix i powalczy o uznanie na arenie międzynarodowe już 30 listopada w Amsterdamie.

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments