Selectivv udostępnia technologię ultradźwięków DOV-e
Selectivv zaprezentował technologię ultradźwięków DOV-e pozwalającą na komunikację z użytkownikami we właściwym czasie. Ultradźwięk zeszyty w muzyce wywołuje reklamę typu push. Modele zastosowania: muzyka w obiektach handlowych i w centrach handlowych, e-commerce w trakcie zakupów w sklepie, słuchanie radia i oglądanie telewizji. Reklama typu push odpala się w aplikacji, którą użytkownik ma zainstalowaną w swoim telefonie.
Kiedy kupiliście technologię ultradźwięków DOV-e, co to za startup i do czego służy?
Dominik Karbowski – co-CEO Selectivv: Selectivv nabył technologię DOV-e (Data Over Voice Encoding) od izraelskiego startupu o tej samej nazwie w 3 kwartale ubiegłego roku. Technologia ta służy do kodowania ultradźwięku, niesłyszalnego dla ludzkiego ucha, w różnego rodzaju ścieżkach dźwiękowych np. spotach reklamowych. Ultradźwięki mogą być emitowane przez głośniki i nośniki cyfrowe (LED) zainstalowane w centrach i galeriach handlowych, przez strony www np. w e-commerce. Mogą być również zakodowane w spotach i programach telewizyjnych oraz audycjach radiowych. Zaszyty w aplikacjach na smartfonie kod SDK (Software development kit) pozwala na ich odczytanie i komunikację z danym urządzeniem.
Gdzie ma zastosowanie technologia ultradźwięków DOV-e?
Obecnie technologia DOV-e znajduje zastosowanie w trzech obszarach. Pierwszym z nich jest retail i centra handlowe. Zaszywając odpowiedni kod źródłowy (ultradźwięk) w muzyce emitowanej przez głośniki czy spocie prezentowanym na ekranie LED w galerii handlowej możemy zachęcić klienta do odwiedzin w konkretnym sklepie. Właściciel urządzenia otrzyma przygotowane powiadomienie push. Idąc krok dalej, gdy odwiedzi już wybraną lokalizację może otrzymać kolejną informację o promocjach związanych z daną grupą produktową.
Drugim obszarem zastosowania technologii jest e-commerce. Kiedy użytkownicy przeglądają ofertę sklepów internetowych i zastanawiają się nad zakupem online. Emitowany przez stronę ultradźwięk odebrany przez smartfona może poinformować użytkownika o obecnych promocjach lub rabatach.
Ostatnim obszarem wykorzystania technologii jest reklama w radiu i telewizji. Umieszczone w audycjach radiowych i telewizyjnych ultradźwięki odczytywane przez urządzenie mobilne, poinformują jego użytkownika o zbliżających się promocjach, o programie lojalnościowym lub nowej ofercie marki, z którą jest powiązany emitowany właśnie klip czy lokowany w audycji produkt.
Czy są już jakieś kampanie zrealizowane?
Selectivv jest pierwszą firmą na świecie, która oferuje tego typu rozwiązanie. Prowadzimy właśnie rozmowy z wydawcami, którzy są zainteresowaniem wykorzystaniem technologii DOV-e w swoich serwisach i aplikacjach. O nowych projektach będziemy informować na bieżąco.
Komentarze:
Comments