Selectivv uruchamia funkcję geotrapping

Łukasz Kłosowski

18-08-2015
Selectivv uruchamia funkcję geotrapping

Selectivv, dostawca samoobsługowej platformy do planowania kampanii mobile RTB, rozszerza możliwości swojego rozwiązania o geotrappinng, nazywany także geolokalizacją 2.0.

Coraz większe znaczenie mobile w komunikacji stymuluje wzrost mobilnych budżetów reklamowych. Dzięki wiedzy o aplikacjach używanych przez danego konsumenta oraz znajomości jego lokalizacji, możliwa jest coraz dokładniejsza personalizacja komunikatu reklamowego, a co za tym idzie – efektywniejsze wydatkowanie budżetu. Szczytowym osiągnięciem lokalizacji użytkownika, jeśli chodzi o dokładność, są beacony. Jednak, z powodu ograniczeń sprzętowych i konieczności posiadania aplikacji, nie są one dostępne dla każdego. Lokalizacja za pomocą GPS jest za to wśród użytkowników smartfonów niemalże powszechna. Geolokalizacja umożliwia wysyłkę komunikatu w określonym miejscu i czasie, jednak dzięki geotrappingowi można osiągnąć znacznie więcej.

Geotrapping to metoda wyboru użytkowników docelowych na bazie ich położenia w przestrzeni oraz czasie. To zupełnie nowe rozwiązanie nie było do tej pory stosowane w reklamie mobile. Ma tą przewagę nad geolokalizacją, że umożliwia targetowanie reklamy na bazie położenia użytkownika w przeszłości. Komunikat może być wysyłany na podstawie jego przeszłej lokalizacji, jeśli tylko używał wcześniej aplikacji emitujących reklamy wysyłane przez Selectivv. Możliwe jest więc wysyłanie komunikatu tylko do osób, które były np. na konferencji branżowej kilka tygodni temu, lub odwiedzili reklamowaną galerię handlową w ciągu ostatniego tygodnia.

Geotrapping można dowolnie łączyć z dostępnymi do tej pory możliwościami filtrowania i działa dla każdej z ponad 70 tys. aplikacji obsługiwanych obecnie przez platformę.

Komentarze:

Comments

comments