W jaki sposób konwersacyjne wyszukiwania zmieniają strategię wyszukiwań

Łukasz Kłosowski

02-08-2018
W jaki sposób konwersacyjne wyszukiwania zmieniają strategię wyszukiwań

Ponieważ technologia staje się bardziej intuicyjna, ludzie zmieniają sposób, w jaki wchodzą w interakcje z nią. Google podaje, że w ostatnim czasie zauważył, że ludzie zaczynają używać bardziej konwersacyjnych zapytań, dzięki czemu mogą zadawać bardziej trafne, konkretne i osobiste pytania dotyczące produktów i usług, które ich interesują. To nie tylko umożliwia ludziom przebicie się przez bałagan wyszukiwań, ale także umożliwia otrzymanie odpowiedzi szybko i sprawnie. Konwersacyjne wyszukiwanie daje pewność, że otrzymamy dokładnie to, czego potrzebujemy.

Konwersacyjne wyszukiwanie, to rodzaj wyszukiwania, gdzie użytkownicy posługują się wręcz naturalnym językiem robiąc to w sposób przypominający prośbę o radę. Podobnie jak podczas rozmowy z jakąś osobą, ludzie zaczynają używać “I” w swoich poszukiwaniach.

W ciągu ostatnich dwóch lat Google na rynku amerykańskiem zaobserwował następujące trendy:

1. Liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych z frazą “potrzebuję” wzrosła o ponad 65%. Na przykład: “kiedy muszę przejść na emeryturę”, “jakiego rozmiaru generator potrzebuję”, “ile farby potrzebuję”.

2. Liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych z frazą “powinienem” wzrosła o ponad 65%. Na przykład “jaki laptop powinienem kupić”, “czy powinienem kupić dom”, “co powinienem zjeść na kolację”.

3. Liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych zaczynających się od “może” wzrosła o ponad 85%. Na przykład “czy mogę użyć PayPal na Amazonie”, “czy mogę kupić znaczki w Walmart” i “czy mogę kupić miejsce dla mojego psa w samolocie.”

Nie chodzi tylko o “czy mogę” czy “powinienem”. Dwa lata temu ludzie byli bardziej skłonni do używania prostych, praktycznych zapytań, aby znaleźć to, czego szukali, zazwyczaj wpisując usługę lub produkt i niewiele więcej. Dzisiaj, oprócz tych utylitarnych wyszukiwań, są pytania, które stają się bardziej szczegółowe i konwersacyjne. A dzieje się tak w różnych kategoriach.

Finanse: od “konta bankowego” i “otwartego konta bankowego online” do “czego potrzebuję, aby otworzyć konto bankowe?”.

Higiena osobista: od “najlepszy szampon” i “(marki szamponów)” do “jakiego szamponu powinienem używać?”.

Auto: od “marek samochodów” do “który samochód powinienem kupić?”.

Nieruchomości: od “kalkulatora hipotecznego” i “oprocentowania kredytów hipotecznych” do “czy mogę uzyskać zezwolenie na kredyt hipoteczny?”.

Co to oznacza dla marketerów?

Niezależnie od tego, czy intencja danej osoby jest oczywista, czy ukryta, co bardziej przypomina szukanie porady, stwórz odpowiedzi na zindywidualizowane potrzeby klientów.

1. Ponieważ konsumenci coraz chętniej korzystają z technologii, rozważ użycie bardziej naturalnego języka i tworzenie intuicyjnych wrażeń we wszystkich cyfrowych punktach kontaktowych.

2. W wyszukiwaniu, po zablokowaniu kluczowych słów i zwrotów zwykle związanych z Twoją działalnością, zastanów się nad tym, aby rozważyć więcej zwrotów konwersacyjnych, których klienci mogą użyć, aby Cię znaleźć.

Przeczytaj także: “Blisko mnie” (near me) jako nowy trend w marketingu mobilnym

 

Komentarze:

Comments

comments