Spotify wprowadza reklamy, które reagują na głos

Krzysztof Heyda

04-05-2019
Spotify

Spotify konsekwentnie inwestuje w technologie głosowe. Przykładem tego może być właśnie zaprezentowany nowy format reklamy, który wchodzi w interakcje z słuchaczem właśnie za pomocą głosu.

Nowy format reklamy zachęca użytkowników do wypowiedzenia konkretnych słów, by w rezultacie przenieść ich do dedykowanej playlisty czy utworu. Pierwsze, testowe reklamy, pochodzą od samego Spotify oraz Unilevera, który promuje w ten sposób kosmetyki Axe. W trakcie reklamy słuchacz otrzymuje propozycje odtworzenia wskazanej przez reklamodawcę playlisty. By to zrobić, musi powiedzieć „Odtwórz teraz”, co przeniesie go – w wypadku reklamy Axe – do konkretnych piosenek, a w wypadku reklamy Spotify do podcastu o historii zespołu The Clash. Jeśli słuchacz powie coś innego lub nic nie powie, to reklama się skończy, a on będzie mógł bez przeszkód słuchać wybranej wcześniej playlisty.

Spotify sądzi, że w dobie rosnącego zainteresowania interfejsami głosowymi, nowy format reklamy ma szansę się przyjąć. Może też w tym pomóc nowy trend, w którym ludzie nie tyle mniej korzystają z urządzeń mobilnych, ale starają się rzadziej patrzeć w ich ekran – tzw. „screen detox”. Zresztą aplikacja Spotify już od pewnego czasu oferuje głosowe wyszukiwanie piosenek i podcastów.

Nowy format jest testowany na terenie USA w aplikacji na Androida i iOS. Reklamę usłyszą użytkownicy darmowych planów subskrypcyjnych, którzy dali aplikacji dostęp do mikrofonu w swoim telefonie. Spotify wykorzystało zasoby wewnętrzne do stworzenia tej technologii, a sam nowy format reklamowy nie ma jeszcze cennika.

 

Komentarze:

Comments

comments