Statystyki IKO po 3 miesiącach

Łukasz Kłosowski

10-06-2013
Statystyki IKO po 3 miesiącach

Trzy miesiące po starcie płatności mobilnych IKO z aplikacji korzysta 35 tys. osób. W systemie dokonano 50 tysięcy transakcji na kwotę 11 milionów złotych.

Największą popularnością nadal cieszą się wypłaty telefonem gotówki z bankomatów (ponad 70 proc. wszystkich transakcji). Coraz częściej dokonywane są płatności z IKO w sklepach tradycyjnych i internetowych.

Aplikacja IKO działa już na większości telefonów komórkowych, w tym również  na urządzeniach starszego typu sprzed ery smartfonów. W całej Polsce płatności IKO są akceptowane w ponad 43 tysiącach terminali płatniczych eService, w 2700 bankomatach PKO Banku Polskiego, a wkrótce także w bankomatach Euronet.

Telefonem z aplikacją IKO można już również zapłacić w kilku tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych przez agregatorów płatności Dotpay, eService, eCard i Przelewy24. W ostatnim czasie do listy akceptantów IKO dołączyli m.in. sklep internetowy Auchandirect.pl, internetowa sprzedaż biletów PKP na Intercity.pl i na bilet.kolejeslaskie.com, a także serwisy: bilety24.pl, cinema-city.pl, multikino.pl, fru.pl, gruper.pl czy gratka.pl. Miłośnicy kultury wysokiej mogą już także zapłacić IKO za bilety na stronach internetowych Filharmonii Narodowej, Teatru Polskiego, Opery Bałtyckiej, Teatru Polonia, Och Teatru, Centrum Kultury Zamek, Filharmonii Łódzkiej oraz Opery i Filharmonii Bałtyckiej.

Dla osób, które nie są klientami PKO Banku Polskiego, a chciałyby dokonywać płatności telefonem, przygotowano ofertę Superkonta z IKO. Konto można założyć przez internet lub w oddziale. Bank nie pobiera opłaty za obsługę i prowadzenie konta, jeśli aplikacja IKO zostanie aktywowana, co również jest darmowe. Zakładając konto można wybrać opcję bez karty lub z kartą debetową.

Komentarze:

Comments

comments