Tanie tablety zalewają europejski rynek. Polskę również czeka tabletowy boom
Era drogich tabletów z systemem Android i iPadów odchodzi w przeszłość. Zaczyna się wojna cenowa. Dzięki niej tablety mogą się stać popularnym towarem i w Polsce – czytamy w “Rzeczpospolitej”.
200 dol. – taką canę wyznaczył Amazon za swój flagowy Kindle Fire. Cena jest niska, ale firma zamierza na tym tablecie zarobić dzięki zakupom, jakie jego właściciel będzie robić w e-sklepie Amazona. Znajdzie tam e-książki, filmy i muzykę. Za ciosem poszło chińskie Lenovo, drugi co do wielkości producent komputerów, który zaoferował sprzęt o zbliżonych parametrach i w podobnej cenie. Lenovo nie posiada jednak zaplecza i kontentu Amazona.
– Niska cena Kindle Fire skłania innych producentów do przemyślenia strategii sprzedaży. Albo zaoferują produkt różniący się znacząco od tego urządzenia, by klient zechciał ich tablet kupić właśnie ze względu na tę inność, albo będą zmuszeni znacząco obniżyć ceny oferowanego sprzętu – mówi “Rz” Damian Godos, analityk firmy badawczej IDC.
Jeszcze w tym miesiącu Amazon ma wprowadzić tablet Kindle Fire na rynek brytyjski z ceną 125 funtów (ok. 630 zł). W odpowiedzi Lenovo błyskawicznie obniżyło cenę swojego IdeaPad A1 do 159 euro (ok. 670 zł). Taka oferta dostępna jest na niemieckiej stronie Amazona. Oba tablety mają ekran o przekątnej 7 cali i są urządzeniami raczej z wyższej półki.
Jaka jest sprzedaż tabletów?
W ostatnim kwartale 2011 r. rozeszło się 5,5 mln Kindle Fire. Apple rozprowadził w tym czasie 15 mln iPadów.
Jak podaje IDC, w ubiegłym roku oficjalnymi kanałami sprzedano w Polsce zaledwie ok. 120 tys. tych urządzeń (na świecie ok. 63 mln), choć zapewne drugie tyle przybyło z ominięciem autoryzowanych sprzedawców.
– W połowie roku ceny tabletów z wyższej półki powinny spaść na tyle, by możliwe się stało ich upowszechnienie na polskim rynku – mówi Andrzej Gładki, kierownik działu zarządzania produktami – terminale w Polskiej Telefonii Cyfrowej (operator sieci T-Mobile).
– Przyczynić się do tego może wejście do Polski Amazona z jego atrakcyjnym cenowo Kindle Fire. Ma on szansę, jako pierwszy tablet, osiągnąć sukces na polskim rynku. Zdecyduje o tym nie tylko cena, ale też treści oferowane przez sklep internetowy Amazona – dodaje specjalista.
Wejście tej firmy do Polski zapowiadane jest na marzec.
rp.pl/klos
Komentarze:
Comments