Tanie tablety zalewają europejski rynek. Polskę również czeka tabletowy boom

Łukasz Kłosowski

03-02-2012
Kindle Fire

Era dro­gich ta­ble­tów z sys­te­mem An­dro­id i iPadów od­cho­dzi w prze­szłość. Za­czy­na się woj­na ce­no­wa. Dzię­ki niej ta­ble­ty mo­gą się stać po­pu­lar­nym to­wa­rem i w Pol­sce – czytamy w “Rzeczpospolitej”.

200 dol. – taką canę wy­zna­czył Ama­zon za swój fla­go­wy Kin­dle Fi­re. Cena jest niska, ale fir­ma za­mie­rza na tym ta­ble­cie za­ro­bić dzię­ki za­ku­pom, ja­kie je­go wła­ści­ciel bę­dzie ro­bić w e­-skle­pie Ama­zo­na. Znaj­dzie tam e­-ksią­żki, fil­my i mu­zy­kę. Za cio­sem po­szło chiń­skie Le­no­vo, dru­gi co do wiel­ko­ści pro­du­cent kom­pu­te­rów, któ­ry za­ofe­ro­wał sprzęt o zbli­żo­nych pa­ra­me­trach i w po­dob­nej ce­nie. Lenovo nie posiada jednak zaplecza i kontentu Amazona.

– Ni­ska ce­na Kin­dle Fi­re skła­nia in­nych pro­du­cen­tów do prze­my­śle­nia stra­te­gii sprze­da­ży. Al­bo za­ofe­ru­ją pro­dukt ró­żnią­cy się zna­czą­co od te­go urzą­dze­nia, by klient ze­chciał ich ta­blet ku­pić wła­śnie ze wzglę­du na tę in­ność, al­bo bę­dą zmu­sze­ni zna­czą­co ob­ni­żyć ce­ny ofe­ro­wa­ne­go sprzę­tu – mó­wi “Rz” Da­mian Go­dos, ana­li­tyk fir­my ba­daw­czej IDC.

Jesz­cze w tym mie­sią­cu Ama­zon ma wpro­wa­dzić ta­blet Kin­dle Fi­re na ry­nek bry­tyj­ski z ce­ną 125 fun­tów (ok. 630 zł). W od­po­wie­dzi Le­no­vo bły­ska­wicz­nie ob­ni­ży­ło ce­nę swo­je­go Ide­aPad A1 do 159 eu­ro (ok. 670 zł). Ta­ka ofer­ta do­stęp­na jest na nie­miec­kiej stro­nie Ama­zo­na. Oba ta­ble­ty ma­ją ekran o prze­kąt­nej 7 ca­li i są urzą­dze­nia­mi ra­czej z wy­ższej pół­ki.

Jaka jest sprzedaż tabletów?

W ostat­nim kwar­ta­le 2011 r. ro­ze­szło się 5,5 mln Kindle Fire. Ap­ple roz­pro­wa­dził w tym cza­sie 15 mln iPa­dów.

Jak po­da­je IDC, w ubie­głym ro­ku ofi­cjal­ny­mi ka­na­ła­mi sprze­da­no w Polsce za­le­d­wie ok. 120 tys. tych urzą­dzeń (na świe­cie ok. 63 mln), choć za­pew­ne dru­gie ty­le przy­by­ło z omi­nię­ciem au­to­ry­zo­wa­nych sprze­daw­ców.

– W po­ło­wie ro­ku ce­ny ta­ble­tów z wy­ższej pół­ki po­win­ny spaść na ty­le, by mo­żli­we się sta­ło ich upo­wszech­nie­nie na pol­skim ryn­ku – mó­wi An­drzej Gład­ki, kie­row­nik dzia­łu za­rzą­dza­nia pro­duk­ta­mi – ter­mi­na­le w Pol­skiej Te­le­fo­nii Cy­fro­wej (ope­ra­tor sie­ci T­-Mo­bi­le).

– Przy­czy­nić się do te­go mo­że wej­ście do Pol­ski Ama­zo­na z je­go atrak­cyj­nym ce­no­wo Kin­dle Fi­re. Ma on szan­sę, ja­ko pierw­szy ta­blet, osią­gnąć suk­ces na pol­skim ryn­ku. Zde­cy­du­je o tym nie tyl­ko ce­na, ale też tre­ści ofe­ro­wa­ne przez sklep in­ter­ne­to­wy Ama­zo­na – do­da­je spe­cja­li­sta.

Wej­ście tej fir­my do Pol­ski za­po­wia­da­ne jest na ma­rzec.

rp.pl/klos

Komentarze:

Comments

comments