Ostrzegawcze napisy przed wejściami do warszawskich szkół w ramach kolejnej odsłony kampanii „Odłóż Smartfon i Żyj”

GoMobi.pl

09-10-2018
Ostrzegawcze napisy przed wejściami do warszawskich szkół w ramach kolejnej odsłony kampanii „Odłóż Smartfon i Żyj”

Tramwaje Warszawskie, tym razem wspólnie z Miastem Stołecznym Warszawa oraz Zarządem Dróg Miejskich powracają z kolejną odsłoną kampanii Bądźmy Razem Bezpieczni. Po ostatnim sukcesie kampanii przyszedł czas na kolejne projekty mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Właśnie dziś Tramwaje Warszawskie we współpracy z Zarządem Dróg Miejskich rozpoczynają znakowanie przejść dla pieszych w okolicach ponad 200 stołecznych szkół. W ciągu najbliższych dwóch tygodni przed przejściami pojawią się duże napisy z hasłem „Odłóż Smartfon i Żyj”.

– Przyczyną coraz większej liczby wypadków komunikacyjnych jest nieodpowiedzialne korzystanie ze smartfonów i innych urządzeń mobilnych w ruchu drogowym. Często ofiarami takich zdarzeń są piesi, którzy są najbardziej bezbronnymi uczestnikami ruchu, ale też i najczęściej poruszają się po ulicach z telefonami w dłoni. Chcąc zmienić ten stan rzeczy musimy działać, dlatego Warszawa chętnie wspiera i inicjuje kampanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa – zwłaszcza pieszych. Głęboko wierzę, że uda nam się zwiększyć świadomość problemu smartfonowych zombie wśród warszawiaków – mówi Renata Kaznowska, Wiceprezydent m. st. Warszawy.

Czytaj także: „Odłóż smartfon i żyj” – genialna kampania Tramwajów Warszawskich 

Działania Tramwajów Warszawskich w tym roku ukierunkowane został m.in. na zagrożenia związane z korzystaniem ze smartfonów podczas pokonywania przejść dla pieszych. Z naszych doświadczeń, które potwierdzają badania niezależnych agencji wynika, że jest to olbrzymi problem, na który należy uczulić wszystkich uczestników ruchu drogowego – zarówno kierowców jak i pieszych. Spółka kilka miesięcy temu rozpoczęła projekt „Odłóż Smartfon i Żyj!”, którego efekty zauważone zostały niemal od razu. – Miliony warszawiaków – za pośrednictwem mediów oraz portali społecznościowych – poznały prawdę o zagrożeniach jakie niesie ze sobą brak ostrożności. Staraliśmy się uświadomić ludzi, że bezpieczeństwo jest najważniejsze, bo życie mamy jedno – wskazuje Prezes Zarządu Tramwajów Warszawskich Wojciech Bartelski.

Kolejna odsłona kampanii skupia się tym razem na młodzieży ze stołecznych szkół: Dzisiaj rozpoczynamy kolejną odsłonę kampanii. – W ciągu najbliższych dwóch tygodni napisy z hasłem ”Odłóż smartfon i żyj” pojawią się na ponad 200 przejściach dla pieszych zlokalizowanych w obrębie warszawskich szkół. Dlaczego akurat przejścia przy szkołach? Odpowiedź jest prosta – z naszych obserwacji wynika, że grupą najbardziej narażoną na niebezpieczeństwo towarzyszące użytkowaniu smartfonów podczas przechodzenia przez pasy jest właśnie młodzież – dodaje Wojciech Bartelski. Zarówno Tramwaje Warszawskie, Miasto Stołeczne Warszawa, jak i Zarząd Dróg Miejskich, co roku realizują kampanie społeczne służące poprawie bezpieczeństwa w ruchu ulicznym. Wzajemne partnerstwo stanowi gwarancję zwiększenia zasięgu kampanii co będzie miało pozytywne przełożenie na promocję przekazów projektu.

Jednostki miejskie od lat wyznaczają najwyższy poziom przy realizacji kampanii społecznych a spójność ich działań oddziałuje na dużą część mieszkańców Warszawy. Zarząd Dróg Miejskich to także kampanie społeczne, którymi chcemy zwrócić uwagę na ważne społecznie tematy. – Wśród nich najnowsza, skierowana do kierowców kampania „10 metrów – zachowaj (się)”, która miała na celu zwrócenie uwagi na zagrożenie wynikające z nielegalnego parkowania samochodów w rejonie przejść. Takie parkowanie to poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszego uczestnika ruchu. Od kilku lat prowadzimy działania mające na celu poprawę sytuacji pieszych na stołecznych drogach. Kampania społeczna „10 metrów” to kolejny  element działań w tym zakresie – podkreśla Łukasz Puchalski, Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Kampania społeczna „Bądźmy Razem Bezpieczni” z roku na rok znajduje coraz większe grono odbiorców, co znacząco przekłada się na zmniejszenie ilości wypadków na drogach. Tramwaje Warszawskie rozpoczęły kampanię w 2009 roku. Działania te odniosły oczekiwany skutek. Na przestrzeni kolejnych 9 lat liczba wypadków z udziałem pieszych oraz samochodów na warszawskich torowiskach zmniejszyła się o ponad 30%.

Więcej informacji na temat kampanii Bądźmy Razem Bezpieczni oraz wszystkich wydarzeń towarzyszących można uzyskać na stronie internetowej kampanii: www.brb.waw.pl. Tam też znajdują się materiały i gry edukacyjne, zdjęcia oraz filmy związane z tematyką bezpieczeństwa.

 

Komentarze:

Comments

comments