Tylko 20 proc. reklam Rich Media w wydaniach na tablety

Łukasz Kłosowski

07-11-2013
Tylko 20 proc. reklam Rich Media w wydaniach na tablety

Odsetek Rich Media, czyli reklam wykorzystujących elementy interaktywne, zawierające dźwięk i obraz wideo to tylko 20 proc. reklam w wydaniach na tablety, mimo że są to formaty bardziej skuteczne i interesujące dla odbiorców niż kreacje tradycyjne.

Z analizy sieci reklamy mobilnej adrino przeprowadzonej w październiku 2013 na 47 wydaniach prasowych w wersji tabletowej wynika, że najwięcej jest reklam z branży motoryzacyjnej (13 proc.), odzieżowej (11 proc.) i telekomunikacji (10 proc.). Kolejne miejsca zajmuje transport (8 proc.) oraz przemysł (6 proc.).

Większość dostępnych w wydaniach tabletowych reklam przyjmuje formę standardową – statyczną (69 proc.). Kreacje z załączonym wideo stanowią 8 proc., natomiast automatycznie uruchamiane wideo to tylko 3 proc.

75 proc. wszystkich reklam to reklamy komercyjne, a 25 proc. autopromocje. Około 50 proc. reklam autopromocyjnych posiada link z przeniesieniem do App Store lub Google Play, gdzie czytelnik może pobrać reklamowane e-wydanie.

Więcej informacji na załączonej infografice.

Komentarze:

Comments

comments