UKE analizuje ceny mobilnego internetu. Największy przyrost w Play

Łukasz Kłosowski

01-02-2012
UKE analizuje ceny mobilnego internetu. Największy przyrost w Play

W analizie zaprezentowano koszty ponoszone przez klienta, w przeliczeniu na jego średnie miesięczne wydatki oraz wynikającą z tego rzeczywistą cenę 1 MB usługi.

W opracowaniu uwzględniono oferty sześciu operatorów świadczących usługę mobilnego internetu: Cyfrowy Polsat, Netia, P4, Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa oraz PTK Centertel według stanu na 26 stycznia 2012 roku.

– Segment rynku internetu mobilnego charakteryzuje wzrost liczby ofert kierowanych do użytkowników końcowych, zwiększanie miesięcznych limitów transferu przez dostawców usługi oraz spadek cen – podaje UKE.

Średnie miesięczne koszty korzystania z usługi mobilnego internetu w ofertach abonamentowych w przypadku klientów indywidualnych wyniosły: od 15,5 zł do 42 zł przy limicie do 5GB włącznie; od 50,3 zł do 68,8 zł przy limicie 5-10GB; od 60,3 zł do 99 zł przy limicie 10-20GB i od 95,5 zł do 162,1 zł przy limicie powyżej 20GB.

Średnie miesięczne koszty korzystania z usługi mobilnego internetu w ofertach abonamentowych dedykowanych dla klientów biznesowych wyniosły: od 15,5 zł do 36,4 zł przy limicie do 5GB włącznie; od 49,4 zł do 61,1 zł przy limicie 5-10GB; od 59,4 zł do 73,4zł przy limicie 10-20GB i od 95,4 zł do 122,1 zł przy limicie powyżej 20GB.

Średni miesięczny koszt korzystania z usług przedpłaconych mobilnego dostępu do internetu wahał się w granicach od 25 zł do 31 zł.

– W porównaniu z majem 2010 r. odnotowano spadek cen mobilnego internetu, średnio dla uwzględnionych w zestawieniu ofert abonamentowych o ponad 11,1 proc. (klienci indywidualni) oraz blisko 12,8 proc. (klienci biznesowi). Trend ten był również charakterystyczny dla usług przedpłaconych. Średni miesięczny koszt korzystania z internetu mobilnego na kartę spadł o 40,7 proc. w porównaniu z 2010 roku – wynika z analizy UKE.

Najwięcej klientów internetu mobilnego w Polsce ma Plus. Jednak na przestrzeni 2009 i 2010 roku najwięcej pojawiło się ich w Play – wzrost z 15,4 proc. na 21,7 proc.

Komentarze:

Comments

comments