W Polsce jest więcej użytkowników mobilnego internetu niż w Wielkiej Brytanii i w USA

Łukasz Kłosowski

23-11-2011
W Polsce jest więcej użytkowników mobilnego internetu niż w Wielkiej Brytanii i w USA

Ericsson Consumer Lab podaje, że w Polsce użytkownicy mobilnego internetu stanowią 55 proc. wszystkich internautów. Jest to udział wyższy, niż w Wielkiej Brytanii (43 proc.) i USA (31 proc.).

Wśród polskich internautów widoczny jest też szybki wzrost udziału korzystających z mobilnego internetu – z 20 proc. w 2009 roku do 55 proc. w 2011 roku.

Polacy z internetu mobilnego korzystają głównie przy pomocy laptopów (79 proc. użytkowników). Tymczasem w Wielkiej Brytanii i USA laptopy stanowią niewiele ponad 40 proc. Mobilny internet w tych krajach wykorzystywany jest głównie przez smartfony (Wielka Brytania: 73 proc., USA: 67 proc.).

Choć penetracja smartfonów w Polsce w porównaniu z 2009 roku zwiększyła się z 25 proc. do 58 proc., to jednak chętni do korzystania z laptopów nadal preferują ich zakup (wzrost penetracji z 57 proc. w 2009 do 79 proc. w 2011 r.). Polacy używają mobilnego internetu głównie w domu – 62 proc. ankietowanych.

– Wyniki pokazują, że polscy internauci są bardziej mobilni, niż amerykańscy, brytyjscy, czy niemieccy – cenimy sobie możliwość korzystania z internetu wszędzie, podobnie jak Włosi. Wskazują na to także motywy korzystania z mobilnego internetu: ankietowani na pierwszych miejscach stawiają mobilność – nawet w domu – oraz zasięg mobilnego dostępu szerokopasmowego. Są za tę wygodę i swobodę skłonni płacić sami, nawet nie oczekując, że zapłaci za to np. pracodawca. Choć widoczny jest wzrostu udziału smartfonów, to jednak zdecydowana większość ankietowanych korzysta z mobilnego internetu z laptopów, netbooków i tabletów – co oznacza, że potrzebne jest im to do dostępu pełniejszego, bardziej kompleksowego, niż to się da zrobić przy korzystaniu ze smartfona – powiedział Tomasz Kulisiewicz, analityk Audytela.

Ericsson Consumer Lab po raz trzeci przeprowadził w Polsce badania konsumenckiego rynku ICT. Wyniki są reprezentatywne dla 18,5 miliona Polaków na terenie całego kraju, w wieku 15-69 lat. Badanie przeprowadzono wyłącznie wśród internautów. Ericsson, jeden z liderów technologii mobilnych, podobne badanie prowadzi w 40 krajach na świecie.

Komentarze:

Comments

comments