wPunkt – inteligentny przewodnik po wydarzeniach nadchodzącego dnia
Newsweek prezentuje aplikację wPunkt. Uruchamiany dzisiaj projekt skierowany jest do grupy millennials. Aplikacja działa na iOS i Android, a jej model biznesowy w dużej mierze bazuje na reklamie natywnej.
Aplikacja wPunkt powstała na skutek przenoszenia się użytkowników z desktop na mobile. – Okazało się, że jest luka do wypełnienia w strukturze użytkowników Newsweeka – mówił na dzisiejszej konferencji Jovan Protić, group publishing director COO w Grupie Onet-RASP. – Interesuje nas grupa millennials, w wieku 19-35 lat, mieszkający w dużych miastach oraz tzw. białe kołnierzyki (ang. White Collar). WPunkt ma towarzyszyć im przy porannej kawie, a po jego lekturze mają oni wiedzieć, co dzieje się w kraju i zagranicą.
WPunkt ma być pierwszym w Polsce inteligentnym przewodnikiem po wydarzeniach nadchodzącego dnia. Codziennie pojawi się 6-10 wpisów, dostępnych wyłącznie w aplikacji (nie będzie ich w innych mediach Newsweeka). Teksty nie będą długie, aczkolwiek mają prezentować treści w sposób wyczerpujący. W aplikacji znajdą się także autorskie komentarze redakcji Newsweeka, w tym Tomasza Lisa. Znajdziemy w niej także galerię zdjęć i materiały wideo.
Kontent wPunkt ma zaspokoić zapotrzebowanie użytkowników na bieżące treści. Wpisy zostaną podzielone na tematy: Trendy, Polityka, Świat, Nauka, Opinie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Historia i Technologia. Najbardziej dociekliwi czytelnicy, którzy przeczytają wszystkie treści danego dnia, odblokują “kartkę z kalendarza”, gdzie pojawią się dodatkowe informacje historyczne na temat wydarzeń z przeszłości.
Aplikacja będzie bezpłatna i będzie bazować na reklamie natywnej, display i wideo – sponsorem przez pierwsze 3 miesiące została Netia.
WPunkt według założenia nie będzie gryzł się z grupą docelową oferty multichannel Newsweek Plus. Ci pierwsi to użytkownicy nie przyzwyczajeni jeszcze do płacenia za treści w sieci. Płatne wydania Newsweek Plus są z kolei dedykowane grupie premium.
WPunkt jest kolejną po Clue Agory i Upday (wyłącznie urządzenia Samsunga tworzony również z Axel Springer) aplikacją z treściami informacyjnymi przygotowanymi przez wydawców, którzy z jednej strony budują produkty mobilne, a z drugiej usługi freemium, gdzie dużą rolę gra coraz powszechniejszy content marketing.
Komentarze:
Comments