Wyniki sprzedaży Galaxy Gear'a podane przez Samsunga powinny być zgodne z prawdą

Łukasz Kłosowski

20-11-2013
Galaxy Gear

Samsung poinformował, że po dwóch miesiącach od debiutu Samsung Galaxy Gear rozszedł się w 800 tys. egzemplarzy. Samsung publikując dane zaprzecza jakoby smartwatch nie cieszył się popularnością – w ostatnich dniach padała liczba zaledwie 50 tys. sprzedanych egzemplarzy.

Choć Samsung posługuje się określeniem “sprzedane”, tak naprawdę chodzi o liczbę urządzeń rozesłanych przez producenta do sklepów, czyli takich, które znalazły się w obiegu dystrybucyjnym.

Wskaźnikiem rozesłanych urządzeń posługują się również firmy badawcze, między innymi IDC, które publikują co kwartał m.in. liczbę sprzedanych tabletów i smartfonów. Podawana przez IDC “wysyłka” (shipments) jest później bardzo często interpretowana jako liczba sprzedanych egzemplarzy. W rzeczywistości dla producenta jest to sprzedaż, a w praktyce chodzi o liczbę urządzeń rozprowadzonych na rynek.

Samsung Galaxy Gear debiutował na berlińskich targi elektroniki konsumenckiej IFA. Z początku sprzęt ten był kompatybilny wyłącznie z Galaxy Note III, a od niedawna z Galaxy S4.

– Planujemy rozszerzyć dostępność poprzez rozszerzenie urządzeń mobilnych, kompatybilnych z zegarkiem – podaje w oświadczeniu Samsung, który prowadzi szeroką kampanię reklamową Galaxy Gear’a.

Komentarze:

Comments

comments