Wyszukiwanie “similar to” (podobne do) i “that looks like” (wygląda jak) wzrosło o 60%

Łukasz Kłosowski

10-09-2018
Wyszukiwanie “similar to” (podobne do) i “that looks like” (wygląda jak) wzrosło o 60%

Google ujawnia kolejny trend w mobilnym wyszukiwaniu. Po “Blisko mnie” (near me) oraz trendzie wyszukiwania konwersacyjnego otrzymujemy “similar to” oraz “that looks like”.

O co w tym wszystkim chodzi?

Coraz częściej dzisiejsi konsumenci nie zgadzają się na to, aby cena stała na ich drodze do zakupu rzeczy, które im się podobają. Gdy wpadnie im coś w oko, ale nie mogą sobie na to pozwolić, starają się znaleźć podobny produkt, ale w niższej cenie. – Ludzie szukają alternatyw, dzięki którym ich aspiracje zakupowe staną się osiągalne – pisze Sara Kleinberg, Head of Ads Research and Insights w Google.

Liczba wyszukiwań w wyszukiwarce mobilnej na frazę “that looks like” (wygląda jak) wzrosła o ponad 60% w ciągu ostatnich dwóch lat. Na przykład: “niedrogie kafelki, które wyglądają jak drewno”, “honda, która wygląda jak ferrari”, “skała, która wygląda jak diament”, “nowe meble, które wyglądają jak antyki”.

Liczba wyszukiwań mobilnych na frazę “similar to” (podobne do) wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat o 60%. Na przykład: “koszule podobne do koszul marki Untuckit”, “coolery podobne do yeti”, “samochody podobne do wranglerów jeepa”.

Liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych w kategorii “poniżej $ _” wzrosła o ponad 175% w ciągu ostatnich dwóch lat. Na przykład: “tanie klimatyzatory okienne poniżej 100 dolarów”, “tanie zestawy bagażowe poniżej 50 dolarów”, “hotele w pobliżu mnie poniżej 100 dolarów”, “samochody poniżej 3000 dolarów”.

Pomóż mi znaleźć alternatywną markę lub sklep podobny do tego, który chcę

W ciągu ostatnich dwóch lat liczba wyszukiwań “marki podobne” i “sklepy podobne do” wzrosła o ponad 60%. Na przykład: “sklepy takie jak sklepy miejskie”, “sklepy takie jak victoria’s secret, ale tańsze” i “marki takie jak patagonia”.

Google pisze, że to okazja dla marek, na zdobycie klienta. W czasach mobile dla marek ważniejsze niż kiedykolwiek jest pomaganie ludziom w momencie podejmowania decyzji zakupowych. Podaje co należy zdobić.

1. Jeśli obawiasz się konkurowania cenowego, wyróżnij produkty, które ludzie najczęściej szukają.

2. Włącz porównania produktów w sposób, który przyniesie korzyści Twojej marce.

3. Zoptymalizuj swoje treści, aby wyświetlać się, kiedy użytkownicy szukają “takich marek” lub “sklepów jak”.

 

Komentarze:

Comments

comments