Yellow Hat rozszerza rzeczywistość (wideo)

Łukasz Kłosowski

11-06-2012
Yellow Hat rozszerza rzeczywistość (wideo)

Czy można w dzisiejszych czasach stanąć u boku kamerdynera króla Stanisława Augusta lub zagrać w interaktywną grę na fasadzie pałacu? Nowe technologie multimedialne coraz bardziej zmieniają nasze dotychczasowe wyobrażenia o granicach czasu i przestrzeni.

Podczas tegorocznej Nocy Muzeów w Warszawie specjaliści z Yellow Hat po raz pierwszy w Polsce zaprezentowali możliwości zastosowania rozwiązań Mobile2Screen tworząc wielkoekranową i wieloosobową grę, wykorzystującą elementy architektury miejskiej oraz przywrócili do życia wirtualną postać królewskiego kamerdynera Franiciszka Ryxa dzięki Augmented Reality (rozszerzona rzeczywistość).

Dzięki technologii Mobile2Screen fasada Pałacu Pod Blachą u podnóża Zamku Królewskiego w Warszawie zamieniła się na tę jedną noc w planszę labiryntowej gry mobilnej. Do zabawy można było włączyć się dzwoniąc z telefonu komórkowego na wybrany numer. System automatycznie przyporządkowywał uczestnikom avatara i przetwarzał w czasie rzeczywistym ruchy postaci sterowanych za pomocą komórki. Każdy z uczestników gry otrzymał od PZU nagrodę gwarantowaną w postaci latarki, a najlepsi gracze zdobyli iPady i iPody.

– Mobile2screen daje imponujące możliwości interaktywnej komunikacji z odbiorcami kampanii. Dzięki tej technologii przekaz outdoroowy staje się dwustronny, bo użytkownik może wpływać na to, co dzieje się w zagospodarowanej przez kampanię przestrzeni – mówi Sławomir Szymański, prezes zarządu Yellow Hat.

Fasada pałacu mogła stać się planszą do gry między innymi dzięki mappowaniu, które angażuje architekturę przedmiotu w strukturę animacji. – Ten projekt był unikatowy na skalę europejską i choć dokładnie wiedzieliśmy, czego się spodziewać, ostateczny efekt wizualny zdecydowanie przerósł nasze najśmielsze oczekiwania – komentuje Łukasz Mroczek, członek zarządu Yellow Hat.

 

 

Druga aplikacja przygotowana przez Yellow Hat na Noc Muzeów bazowała na technologii Augmented Reality. W Łazienkach oraz na dziedzińcu Zamku Królewskiego zwiedzający mogli poznać osobiście wirtualną postać królewskiego kamerdynera Franciszka Ryxa i sfotografować się z nim. Kamerdyner pozował z gracją i wyczuciem, wchodząc w interakcje z osobami zwiedzającymi Łazienki Królewskie.

 

 

Dzięki nowym technologiom przekaz staje się wielowymiarowy i interaktywny. Świat wirtualny wnika w rzeczywistość angażując użytkownika w aktywny sposób. – Wkraczamy w bardzo ciekawą fazę rozwoju kampanii mobilnych. Już dziś jednym z głównych ograniczeń w projektowaniu są ograniczenia naszej wyobraźni – dodaje Łukasz Mroczek.

Kampania przygotowana na zlecenie agencji Allegro Group dla klienta PZU polegała na wciągnięciu zwiedzających w interaktywną zabawę z otoczeniem, które zostało ożywione przy pomocy rozwiązań mutimedialnych.

Komentarze:

Comments

comments