5 trendów dla rynku mediów na rok 2024 według raportu Media Trends and Predictions
Światowy lider monitoringu mediów – Kantar Media opublikował swój doroczny raport Media Trends and Predictions, w którym zamieszcza prognozy na 2024 rok w oparciu o spostrzeżenia rynkowe swoich klientów z całego świata.
Eksperci Kantar Media przewidują, że w 2024 roku znaczący wpływ na branżę medialną będą miały czynniki makroekonomiczne i zmieniające się nawyki widzów, co spowoduje powrót do bibliotek treści i rozszerzone podejście do mierzenia oglądalności.
Oto 5 trendów, które według Kantar Media będą kształtować branżę medialną w 2024 roku:
1. W warunkach inflacji rozkwitną usługi streamingowe finansowane z reklam.
Zaledwie 4% konsumentów uznało, że w sytuacji wystąpienia nagłych wydatków nie zrezygnowałoby z wykupionych subskrypcji online. Z tego powodu w 2024 roku można spodziewać się szybszego wdrażania usług transmisji strumieniowej wspieranej reklamami.
2. Wskaźniki sukcesu w świecie treści będą się zmieniać i rozszerzać w odpowiedzi na zmieniające się zwyczaje odbiorców.
Tegoroczny strajk hollywoodzkich scenarzystów zmusił wszystkich do zrewidowania oceny wartości pozycji z ponadczasowej klasyki, takich jak seriale „The Office” czy „Friends”. Platformy streamingowe zaczęły spoglądać w kierunku istniejących już bibliotek treści. Nadawcy i platformy będą rozszerzać definicję „oglądania” i wskaźniki sukcesu, wykraczając poza to, co mówią im oceny widowni programów emitowanych na żywo” (tzw. overnight ratings) i kierując się ku wskaźnikom bardziej holistycznym, tworzonym metodą integrowania danych typu first party i danych zewnętrznych (third party) z danymi panelowymi.
3. Reklamodawcy będą coraz zręczniej stosować segmentacje i skłaniać się ku rewolucji w sferze AVOD (Advertised Video On Demand – usługi wideo na żądanie finansowane z reklam).
Będziemy widzieć więcej lokowania produktów w popularnych programach, będzie też przybywać eksperymentów z interaktywnymi reklamami i typu shoppable, które zacierają granicę między treściami online a sprzedażą. Marketerzy będą stosować coraz intensywniej metody targetowania, starając się rozumieć postawy, wartości i zachowania konsumentów, aby na tej podstawie tworzyć nowe metody działania.
4. Branża mediów będzie korzystać z szans i podejmować wyzwania spowodowane nadejściem sztucznej inteligencji.
Branża będzie eksplorować możliwości większego włączania AI do swoich działań, ale będzie także zmagać się z problemami z nią związanymi – np. z naruszeniem praw autorskich.
5. Integracja wielu źródeł danych znacznie poszerzy wiedzę na temat odbiorców i usprawni strategiczne procesy decyzyjne.
Reklamodawcy i właściciele treści będą wykraczać poza dane własne od pojedynczych dostawców, aby integrować informacje z różnych źródeł. Dostępność wielu źródeł danych, w tym danych pochodzących bezpośrednio z urządzeń oraz danych własnych należących do platform i reklamodawców, pozwala nadawcom lepiej i precyzyjniej poznawać zachowania odbiorców oraz przewidywać pojawienie się nowych sił na rynku.
Pełny raport do pobrania stąd.
Komentarze:
Comments