“Creating Advantage in 2024” – Grayling publikuje raport na temat kluczowych trendów w komunikacji

GoMobi.pl

18-03-2024
“Creating Advantage in 2024” – Grayling publikuje raport na temat kluczowych trendów w komunikacji

Agencja Grayling opublikowała swój coroczny raport „Creating Advantage in 2024″. Można w nim znaleźć wskazówki dotyczące tego, jak poruszać się w szybko zmieniającym się otoczeniu komunikacyjnym.

Pierwsza część raportu zawiera omówienie pięciu kluczowych trendów w komunikacji w 2024 r. W komentarzach ekspertów agencji z całego świata zawarto spojrzenie na różne zjawiska istotne z perspektywy komunikacji firm w 2024 r.

Pięć kluczowych trendów opisanych w raporcie

1. Rok wyborów

2024 będzie najbardziej intensywnym okresem wyborczym w historii. Około połowa światowej populacji weźmie udział w głosowaniu, a wybory odbędą się w ponad 70 krajach. Zmiany geopolityczne, zwłaszcza listopadowe wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych, znacząco wpłyną na funkcjonowanie wielu firm i branż.

2. AI w centrum uwagi

Sztuczna inteligencja (AI) stanie się nieodłączną częścią wielu miejsc pracy i naszego codziennego życia. Firmy będą musiały wspierać pracowników w coraz lepszym zrozumieniu i wykorzystaniu AI. W ten sposób unikną potencjalnych problemów związanych z reputacją, które mogą wyniknąć z niewłaściwego korzystania z tej technologii.

3. Zrównoważony rozwój wraca z nową energią

Pewne sygnały wskazują na spadek tempa zrównoważonych działań. Mimo to unijna dyrektywa w sprawie sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (CSRD) sprawi, że ten obszar stanie się na nowo ważny. A to za sprawą wchodzącego w życie obowiązku uczciwej, przejrzystej, odpowiedzialnej i dostępnej sprawozdawczości firm.

4. Mniej szumu, więcej wsparcia i nadziei

Trwa era szybkich cyfrowych zmian. Przykładem jest nowa platforma Threads wprowadzona przez Metę w 2023 r., jak też wzrost liczby filtrów AI na TikToku. Firmy muszą więc skupiać się na odbiorcach i tworzyć treści, które naprawdę łączą i inspirują.

5. Idea postwzrostu

Ruch de-growth cieszy się coraz większą popularnością. Opowiada się bowiem za zmniejszoną konsumpcją oraz filozofią „mniej znaczy więcej”. Potwierdza to chociażby przykład sukcesu platform z odzieżą używaną, takich jak Vinted. Trend ten podkreśla trwałe znaczenie zrównoważonego rozwoju w świadomości konsumentów.

Wychodząc od tych przekrojowych trendów, w drugiej części raportu Grayling przedstawił 10 pomysłów, które organizacje mogą szybko wdrożyć, aby zbudować przewagę w komunikacji względem swoich konkurentów. Wśród nich są m.in. wykorzystywanie wpływu publicystów tworzących treści w mediach społecznościowych czy efektywne wykorzystywanie ponownie popularnych wydarzeń stacjonarnych.

Pełną wersję raportu w języku angielskim można pobrać bezpłatnie ze strony Grailing.com.

 

Komentarze:

Comments

comments