Facebook publikuje raport “Meet the Future” na temat Generacji Z

GoMobi.pl

24-06-2021
Facebook publikuje raport “Meet the Future” na temat Generacji Z

Doświadczenie i historia pokazują, że poszczególne pokolenia mają ogromną moc sprawczą, która na przestrzeni lat zmieniała oblicze świata. Nie inaczej jest obecnie, gdy niewiarygodnie rośnie znacznie przedstawicieli Generacji Z. Już teraz na świecie osoby zaliczane do tej grupy, a więc mające poniżej 25 lat, stanowią więcej niż 40% populacji. Oznacza to, że przedstawiciele pokolenia Z nie tylko są zbyt liczni, by ich ignorować – są także przyszłością. Według danych GUS, w Polsce stanowią już ponad 20%, a ich rola w kształtowaniu świata jest i wciąż będzie niezwykle ważna. To pokazuje, jak istotne jest zrozumienie ich postaw, motywacji i potrzeb. Zetki to pierwsze pokolenie w historii, które tak silnie jest definiowane nie przez pryzmat kohorty wiekowej, ale przede wszystkim przez wyznawane wartości, towarzyszące im aspiracje i prowadzony styl życia.

By lepiej zrozumieć potrzeby Gen Z i pokazać, jak marketerzy mogą skutecznie realizować kampanie, angażujące przedstawicieli tej generacji i odpowiadające na ich potrzeby, przygotowaliśmy raport Meet the Future. Przybliża on sposób, w jaki Generacja Z korzysta z mediów społecznościowych, jak buduje swoje grupy i promuje bliskie im wartości. To istotne szczególnie zważając na fakt, że skala ich obecności w mediach społecznościowych jest ogromna – aż 94% europejskich przedstawicieli pokolenia Z przynajmniej raz w tygodniu korzysta z Instagrama, a 60% robi to w celu skontaktowania się ze swoimi społecznościami przez wiadomości prywatne.

W niniejszym raporcie przyglądamy się przemianom zachodzącym w pokoleniu Z przez pryzmat tożsamości, społeczności, zachowań konsumenckich, zdrowia psychicznego i aktywizmu, a także odkrywamy, w jaki sposób Gen Z aktywnie kształtuje przyszłość nas wszystkich. Wspomniane obszary zostały uzupełnione o doświadczenia młodych twórców i aktywistów, będących przedstawicielami pokolenia Z. Są wśród nich: Karolina Dubiel – założycielka fundacji Girls in Aerospace Foundation, Michał Kiwerski – aktywista ekologiczny, Bartosz Kloch – twórca, działający na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz Emma Szpura, ratująca miejskie gołębie i propagująca wiedzę na temat ochrony zwierząt.

Polscy przedstawiciele Generacji Z są bardzo podobni do swoich rówieśników na całym świecie. Podobnie jak większość z nich, również oni całe swoje życie spędzili mając dostęp do internetu, a telefon „na kablu” czy niegdyś popularne płyty CD to dla nich relikty przeszłości. Momentem przełomowym dla ich przyszłości – tak jak niegdyś dla polskich Millenialsów był rok 1989 i pierwsze demokratyczne wybory – było wejście Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. Dzięki temu wychowywali się w Europie bez granic, gdzie nie potrzeba paszportów, a ograniczenia są tylko mentalne. Świat stoi przed nimi otworem również dzięki temu, że toczą swoje życie w dwóch przenikających się światach – online i offline. Każdy z tych światów jest dla nich ważny i pozwala im na samorealizację, daje poczucie wspólnotowości, wolności i możliwość zmieniania rzeczywistości. Wybuch pandemii COVID-19 jest dla nich pierwszym poważnym kryzysem – 52% europejskich przedstawicieli pokolenia Z w większym stopniu interesuje się zdrowiem i dobrostanem psychicznym, a 61% z nich aktywizmem i realizacją celów społecznych. Choć zdrowie psychiczne i zaangażowanie społeczne już wcześniej było dla nich ważne, teraz przedstawiciele Generacji Z pokazali to ze zdwojoną siłą. To pokolenie, które działa i świadome swojego znaczenia, czuje odpowiedzialność za przyszłość planety i tego samego oczekuje od marek – aż 56% przedstawicieli pokolenia Z w Europie uważa, że firmy powinny podać do wiadomości publicznej swoje stanowisko w kwestiach społecznych i politycznych.

By jeszcze lepiej zrozumieć, za co Generacja Z lubi media społecznościowe, z czym się boryka i co ceni w działaniach marek, opracowaliśmy raport Meet the future. Mamy nadzieję, że będzie on dla Was cennym źródłem wiedzy i inspiracji w tworzeniu skutecznych kampanii, angażujących Generację Z i odpowiadających na jej potrzeby, a także drogowskazem, wskazującym kierunek w którym powinien zmierzać dzisiejszy marketing, by porozumieć się z przedstawicielami pokolenia Z.

Pobierz raport.

 

Komentarze:

Comments

comments