Moja Gazetka: najnowsze badanie oraz raport na temat preferencji zakupowych Polaków

GoMobi.pl

10-06-2021
Moja Gazetka: najnowsze badanie oraz raport na temat preferencji zakupowych Polaków

Moja Gazetka kolejny rok z rzędu przebadała na własnej bazie użytkowników i ich preferencje zakupowe. W tym roku pytano dodatkowo o wpływ pandemii na zakupy. W badaniu wzięło udział aż 4294 osób.

Zdecydowanie wzrosła liczba osób, które robią zakupy zaledwie raz w tygodniu, a wyraźnie zmalała liczba osób, które zakupy robią niemal codziennie. 38,4% respondentów deklaruje, że zakupy robi rzadziej.

Co również ciekawe – użytkownicy coraz częściej przeglądają gazetki mając za cel sprawne zaplanowanie i następnie zrobienia zakupów – chęć spędzania mniejszej ilości czasu w sklepie również może być pokłosiem pandemii. 33,4% badanych twierdzi, że w wyniku pandemii dokładniej planują oni zakupy.

Co ciekawe, i na co nie zwracano uwagi wcześniej – aż 67,1% badanych twierdzi, że pandemia nie wpłynęła na częstość robienia zakupów online, a z możliwości robienia zakupów spożywczych online (z dostawą) korzysta zaledwie 4,7% ankietowanych.

Z innych ciekawostek warto wspomnieć o zainteresowaniu klientów gazetkami promocyjnymi. Największe sieci spożywcze umocniły swoją pozycję – każda z nich odnotowała wzrost w liczbie otwarć gazetek – np. Biedronka (+36%), Lidl (+31%), Kaufland (+11%) i Netto (+11%).

Jest bardzo duży wzrost zainteresowania gazetkami Dino (+98%), POLOmarket (+62%) i Stokrotki (+56,2%). Z kolei sieć Auchan zanotował spadek zainteresowania o 20% w porównaniu z rokiem poprzednim. Podobny spadek zanotowano w popularności najpopularniejszych marketów z elektroniką.

Raport jest do pobrania w tym miejscu.

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments