Ponad 11 tysięcy kampanii content marketingowych w 2020 roku

GoMobi.pl

07-05-2021
Ponad 11 tysięcy kampanii content marketingowych w 2020 roku

Według danych systemu monitoringu reklamy online w poprzednim roku zrealizowano ponad 11 tysięcy działań o charakterze content marketingowym. Najwięcej, bo prawie 3 tysiące na stronach Grupy RAS Polska.

Content marketing jest coraz ważniejszym elementem aktywności marek w internecie – wynika z opracowania AdReporta na temat wykorzystywania działań contentowych w 2020 roku. Pomimo pandemii, która negatywnie wpłynęła na rynek reklamowy zwłaszcza w I i II kwartale, w ubiegłym roku zrealizowano w polskim internecie ponad 11 tysięcy kampanii o „contentowym” charakterze. Zdecydowanie najwięcej, ponad 39 proc. projektów pojawiło się w IV kwartale. Najpopularniejszą formą działań, wykorzystywaną w ponad 56 proc. przypadków, była akcja partnerska (treść oznaczona na stronach wydawcy jako materiał powstały we współpracy z marką) i artykuł sponsorowany (czyli treść oznaczona na stronach wydawcy jako sponsorowana) – 24 proc. Rzadziej marketingowcy decydowali się na działania typu content commerce (16 proc.) i sekcje specjalne (czyli strony przygotowane przez wydawcę na potrzeby kampanii) – 2,3 proc.

– Artykuły sponsorowane i partnerskie to najprostsze w przygotowaniu i najbardziej podstawowe formy aktywności content marketingowych. Dlatego też są najczęściej wykorzystywane. Jednak Sekcje Specjalne, czyli rozbudowane akcje, w których marka współpracuje bliżej z wydawcą, są coraz bardziej popularne. Jesteśmy pewni, że w kolejnym raporcie ich udział będzie większy – mówi Marcin Popiel, business development manager, AdReport.

Z danych AdReport wynika, że liderem wśród wydawców pod względem liczby realizowanych akcji contentowych jest RAS Polska, który zrealizował 2920 wszystkich działań. Znaczący udział miały również serwisy z Grupy Gazeta.pl i Grupy Wirtualna Polska.

– Analizując dane zauważyliśmy, że poszczególni wydawcy specjalizują się w różnych formach współpracy oraz segmentach rynku. Np. zdecydowanie najwięcej realizacji w kategorii Sekcje Specjalne odnotowano w serwisach Grupy WP. Wynikać to może z faktu, że akcje są przeprowadzane w dużej mierze na przygotowanym przez redakcję szablonie, w którym wprowadzane są nieznaczne zmiany. Dostrzegliśmy także, że specjalistami w branży telekomunikacji jest RAS Polska, motoryzacja to domena Grupy WP, a w segmencie moda liderem jest Gazeta.pl – mówi Marcin Popiel.

Pełny raport, zawierający szersze informacje statystyczne, analizę najciekawszych case’ów z ubiegłego roku oraz opinie klientów AdReporta na temat content marketingu można pobrać za darmo ze strony AdReport.pl.

Komentarze:

Comments

comments