Raport: Kondycja rynku content marketing w Polsce. Podsumowanie wyników badania 2023

GoMobi.pl

28-09-2023
Raport: Kondycja rynku content marketing w Polsce. Podsumowanie wyników badania 2023

Content marketing, badany w Polsce zaledwie od kilku lat, nieustannie zdobywa coraz więcej zwolenników, przekształcając się w istotny element strategii firm. Trzeci z kolei raport Stowarzyszenia Content Marketing Polska rzuca światło na dynamikę tego sektora, jego rosnący potencjał, ale także wyzwania, przed którymi stoi. Już 60% firm deklaruje, że wdrożyło strategię contentmarketingową, ale jednocześnie 57% przyznaje, że nie ma narzędzi do mierzenia jej efektywności. Czy zatem rosnąca inwestycja w content marketing idzie w parze z jego profesjonalizacją?

Najważniejsze dane

Wszyscy uczestnicy rynku uznają jakość contentu za kluczowy czynnik wpływający na skuteczność działań marketingowych.

Wyniki raportu wskazują na potrzebę większego zaangażowania ze strony marek w planowanie treści, wybór dostawców oraz tworzenie i akceptację materiałów.

57% respondentów nie posiada systemu do mierzenia działań contentmarketingowych, co oznacza, że nie mają oni możliwości dokonywania analizy ani oceny skuteczności swoich działań.

Blisko 60% firm w Polsce stosuje content marketing w celu budowy i wzmacniania swojego wizerunku, potwierdzając, że wartościowe treści stanowią kluczowe narzędzie w procesie zdobywania zaufania klientów i utrzymania długoterminowych relacji z nimi.

Mimo że content marketing działa przede wszystkim w perspektywie długoterminowej, budując relacje z klientami, jedynie 40% firm wykorzystuje go w działaniach skoncentrowanych na efektywności, co sugeruje, że wiele organizacji nadal poszukuje bezpośrednich i natychmiastowych rezultatów w swoich kampaniach.

W dzisiejszej strategii komunikacyjnej firm wyróżnia się znaczenie native advertisingu oraz copywritingu, które stanowią kluczowe narzędzia komunikacji, z odpowiednio 19% i 21% wskazań. Te techniki umożliwiają tworzenie treści dostosowanych do kontekstu i odbiorcy, co podnosi ich skuteczność oraz zwiększa zaangażowanie użytkowników.

SEO (20%), video (13%) oraz performance (13%) to kolejne metody, które zdobywają uznanie wśród respondentów, podkreślając różnorodność strategii komunikacyjnych stosowanych przez firmy.

Rosnąca liczba firm w Polsce przeznacza znaczący budżet na działania contentmarketingowe. 39% przedsiębiorstw deklarujących wydatki przekraczające 200 tysięcy złotych rocznie. Badanie podkreśla, że przedsiębiorstwa coraz bardziej dostrzegają konieczność odpowiedniego finansowania strategii content marketingu, co odzwierciedla się w aż 57% udziale tych firm w ogólnych wydatkach na ten cel.

Badanie, w którym wzięło 218 przedstawicieli firm B2B i B2C, reprezentujących wszystkie rodzaje podmiotów obecnych na polskim rynku CM (marki, wydawców i agencje) oraz branże: FMCG, e-commerce, zdrowie, uroda, software/aplikacje, motoryzacja, finanse/ubezpieczenia, moda, paretning.

Raport do pobrania tu. 

 

Komentarze:

Comments

comments