Raport z badania: rynek influencerów w Polsce w roku 2022
Pojawił się raport na temat Rynku influencerskiego w Polsce, który został opracowany we współpracy ze 115 reklamodawcami.
W raporcie zapytano ich o zmiany w wydatkach, sposoby i rodzaje współprac, wpływ pandemii oraz wojny w Ukrainie, a także o ostatnio bardzo medialne tematy związane z inicjatywami UKOKiK i KRRiT.
Celem badania było spojrzenie na to, jak rynek influencerski zmienił się na przestrzeni ostatniego roku. Obecna analiza jest już trzecią odsłoną, realizowaną rok do roku przez Reach a Blogger.
– Uważam, że obecnie jesteśmy w momencie ewolucji i zmiany rynku influencerskiego w Polsce. W pewnym sensie influencerzy doszli do szklanego sufitu, w kontekście m.in. stawek za współpracę. Natomiast marki, znalazły się punkcie wysycenia rynku pod kątem rodzajów świadczeń, czyli coraz trudniej wyróżnić się w działaniach z influencerami na tle innych. Nie zgubić się w gąszczu storiesów – komentuje Emilia Łosiewicz, CMO w Pomelo Catering.
– Strategia, która przyświecała wielu firmom przez ostatnie lata, czyli jak najwięcej współprac, za jak najmniejsze nakłady finansowe, już się nie sprawdza. W pewnym sensie wróżę zatoczenie koła na rynku influencerskim, czyli z trendu mikroinfluencerów, powrót do jakościowych dużych kont. Marki powinny też mieć jasno sprecyzowany cel działań influencerskich i nie działać po omacku jak kilka lat temu. Jeśli nie wiemy czemu chcemy pracować z danym influencerem, to lepiej to przemyśleć dwa razy. Jasno sprecyzowany zakres świadczeń, umowy i mierzalność działań influencerskich, to powinien być już standard i wierzę, że tak będzie – dodaje.
Prezentacja z badania dostępna jest na tej stronie.
Komentarze:
Comments