Odkrywaj, zarządzaj, angażuj, rozmawiaj – tak widzimy proces sprzedaży

Łukasz Kłosowski

19-07-2023
Odkrywaj, zarządzaj, angażuj, rozmawiaj – tak widzimy proces sprzedaży

DMSales stara się zrewolucjonizować dotarcie do kupujących i aktywną sprzedaż B2B integrując funkcje inbound i outbound dzięki danym oraz AI.

Sztuczna inteligencja na DMSales – jak wyglądała do tej pory?

Rafał Nowak, head of technology w DBMS: Odkąd pod koniec zeszłego roku furorę zrobił ChatGPT i nowy model GPT udostępniony przez API OpenAI, DMSales od razu zabrało się za implementację tej technologii w różnych miejscach systemu. Na pierwszy ogień poszedł scenariusz bezpośredni – sztuczna inteligencja pozwalała już w lutym na generowanie wiadomości mailowych. Następnie poszliśmy o krok dalej, udostępniając hiperpersonalizację, czyli technikę, w której możemy fragment wiadomości mailowej wygenerować na podstawie danych odbiorcy. W tej chwili udostępniamy asystenta, czyli interfejs konwersacyjny pomagający w dobraniu odpowiednich danych i treści w kampaniach sprzedażowych.

No właśnie, uruchamiając nową usługę DMSales – System do generowania leadów B2B dzięki AI i danym – korzystacie z technologii OpenAI…

DMSales jako całość jest naszym autorskim rozwiązaniem. W ramach rozwoju opracowywaliśmy też własne modele uczenia maszynowego, np. ReferScore.

OpenAI udostępniło usługę tak rewolucyjną, że nie można obok niej przejść obojętnie. Jest to też rozwiązanie bardzo przyjazne do integracji z innymi systemami, stąd faktycznie to OpenAI napędza nasze nowe funkcje.

Nowa usługa to tak, jak wspomniałeś interfejs konwersacyjny, czatbot. Jak działa asystent i w czym asystuje?

Asystent działa na zasadzie prostej rozmowy. Zadaje nam pytania, a my odpowiadamy, opowiadając mu o swoim projekcie i potrzebach. Asystent na tej podstawie potrafi dopasować grupę docelową w naszej bazie DMSales, dobierając odpowiednie filtry za użytkownika.

Dodatkowo asystent potrafi też zaproponować pasującą do projektu treść wiadomości mailowych. Dzięki szerokiej wiedzy samego modelu może również doradzać w sprawach ogólnych dotyczących sprzedaży, pomagać tworzyć treści na potrzeby publikacji w Social Mediach. “Czyta” również nasze materiały pomocy i udziela wsparcia w samej obsłudze systemu.

Jak z niego skorzystać?

Wystarczy zarejestrować się w systemie DMSales, a asystent będzie pierwszym widokiem, na jaki trafimy. Klikamy przycisk “Nowa rozmowa” i tyle! Asystent jest dostępny w każdym projekcie, w każdym planie DMSales, w tym w darmowym planie Starter.

Platforma DMSales docelowo ma być systemem do zbierania kontaktów biznesowych, grupowania ich, automatyzowania i w ostatnim kroku docierania do konkretnych osób. Skąd czerpiecie dane?

Posiadamy ciągle rozbudowywaną bazę danych o firmach, którą gromadzimy z oficjalnych rejestrów, stron internetowych firm i ich profili w Social Mediach. Gromadzimy więc kontakty upublicznione przez same wyżej wymienione podmioty celem kontaktu. Dodatkowo dysponujemy prywatnym zasobem, w którym posiadamy zgody na wysłanie dowolnej komunikacji reklamowej.

Dodatkowo DMSales to także system do prowadzenia zaawansowanych, zautomatyzowanych kampanii, w związku z tym można używać w nim własnych danych, które zebraliśmy np. na stronie WWW czy pozyskaliśmy w kampaniach Lead Generation w Social Mediach itp.

Dzięki połączeniu z Zapierem można wykorzystać DMSales w bardzo różnych konfiguracjach i procesach sprzedażowych. Dzięki naszej wtyczce do przeglądarki pozwalamy też zapisywać dane bezpośrednio z LinkedIn, a dodatkowo wzbogacamy je o adresy e-mail do kontaktów.

Sama komunikacja to e-mail i SMS, za co głównie odpowiada… DMsender?

DMSender to nasz moduł do masowej komunikacji mailowej i SMS-owej, jednak do komunikacji prospectingowej i nawiązywania relacji biznesowych polecamy raczej nasz mechanizm Automatyzacji, w ramach którego DMSales wysyła maile bezpośrednio ze skrzynki użytkownika (po uprzedniej autoryzacji oczywiście). Można natomiast połączyć te dwie techniki i w ramach jednego systemu wysyłać np. marketingową komunikację typu newslettery przez DMSender, a następnie przy pomocy automatyzacji do najbardziej aktywnych osób wysyłać spersonalizowane maile.

Dodatkowo także na DMSales można dostać “web to call”. Co jeszcze dziś tam znajdziemy?

Naszym celem w DMSales jest opracowanie systemu, w którym można zawrzeć cały proces sprzedaży, wraz z różnymi kanałami komunikacji. Jednym z nich jest oczywiście rozmowa telefoniczna. Bezpośrednio z DMSales można nawiązywać połączenia wychodzące, a także wykupić numer do śledzenia i nagrywania połączeń przychodzących. Tak więc nie tylko e-mail, ale także kanał telefoniczny może być wykorzystywany do prowadzenia działań sprzedażowych.

W ramach pracy z systemem DMSales użytkownik ma do dyspozycji rozwiązania, które pomagają prowadzić kontakt przez wszystkie etapy lejka sprzedażowo-marketingowego, można więc prowadzić notatki, zmieniać statusy, segmentować swoje leady… W ten sposób implementując skuteczny i zautomatyzowany proces sprzedażowy.

DMSales pomaga też głębiej zajrzeć pod maskę firmy, poprzez raport wiarygodności kontrahenta. W tym raporcie udostępniamy informacje zebrane na temat firmy z kilkunastu źródeł, takich jak rejestry oficjalne, giełdy długów, w tym KRD, serwisy z opiniami, analizę strony WWW, informacje o dotacjach i pomocy publicznej udzielonej firmie.

Mówisz, że Waszymi klientami są głównie handlowcy i działy sprzedaży. Kto jeszcze?

Chcielibyśmy, żeby DMSales był skierowany do zespołów szeroko odpowiedzialnych za przychody w firmie, zwłaszcza w sektorze firm sprzedających głównie do innych firmy, czyli tzw. B2B. Dzisiaj kompetencje między marketingiem i sprzedażą płynnie się wymieniają, a od sprzedawców oczekuje się również aktywnej pracy, poszukiwania nowych rynków i włączenia się w proces generowania leadów. DMSales ułatwia takie działanie.

Pierwszy płatny plan Plus jest od 350 zł, a wraz ze wzrostem sieci kontaktów, plany rosną. Czy można przetestować usługę bez ponoszenia kosztów?

Oczywiście, w darmowym planie Starter można używać DMSales bez ponoszenia jakiejkolwiek opłaty, o ile na koniec okresu rozliczeniowego w systemie zgromadzimy mniej niż 100 kontaktów. Tak więc można spokojnie przeprowadzić kampanię, usunąć prospecty, które nie rokują na dalszą pracę i dalej działać zupełnie za darmo.

W DMSales można wykorzystywać różne dane, zarówno Wasze, jak i własne – a wszystko wykorzystywane jest w ramach jednego pakietu. Czy do się zgadza?

Tak, DMSales to oprogramowanie, które dodatkowo daje dostęp do zebranej przez nas bazy danych, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wykorzystywać wyłącznie własne dane i prowadzić u nas zautomatyzowane, spersonalizowane kampanie napędzane generatywną sztuczną inteligencją.

Odkrywaj, zarządzaj, angażuj, rozmawiaj. Taka jest dziś dewiza DMSales?

Tak widzimy proces sprzedaży – zaczyna się od analizy rynku, odkrycia nowych możliwości, znalezienia kontaktów. Następnie dane musimy zrozumieć, uporządkować, podzielić wg własnych kryteriów, bo pewnie inaczej będziemy sprzedawać do prezesów zarządu, a inaczej będziemy pisać na ogólny adres firmowy. Następnie wybrane kontakty angażujemy, stosując automatyczne kampanie, które pozwalają nam uzyskać skalę działań. Jednocześnie wykorzystanie hiperpersonalizacji pozwoli na uniknięcie wrażenia spamowania, utrzymując komunikację na poziomie osobistym. Na końcu pozostaje podjąć rozmowę z osobami, które wytypujemy jako zainteresowane – tutaj już wchodzi sprzedawca, robiąc to, co potrafi najlepiej, czyli ofertowanie, domykanie i czarowanie klienta, mając w zapleczu całą zgromadzoną w DMSales wiedzę.

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments