Conversational commerce na przykładzie Allegro
Jest to jedna z pierwszych kampanii marketingowych z wykorzystaniem chatbota w Polsce. Nowy trend w reklamie mobile tzw. conversational commerce.
Klient:
Allegro
Agencja:
Wandlee Polska
Czas trwania kampanii:
28 listopada – 26 grudnia 2016 rok
Wykorzystane media:
Kanały własne marki Allegro oraz informacje prasowe.
Cel:
Wizerunkowy oraz sprzedażowy.
Opis:
Wykorzystaliśmy motywy (w postaci gifów) z wizerunkowego filmu świątecznego „Czego szukasz w Święta? English for beginners” do innowacyjnego opowiedzenia historii. W części wizerunkowej naszym celem było dodatkowe zaangażowanie użytkowników w historię oraz ciekawe jej zaprezentowanie. W części sprzedażowej sięgnęliśmy po karuzelę z podziałem produktów na: dla niej, dla niego oraz dla dziecka w celu zainspirowania i ułatwienia użytkownikom poszukiwania świątecznych prezentów dla najbliższych.
Wyniki:
Przewidzieliśmy 6 tysięcy interakcji z chatbotem. Blisko połowa użytkowników były to osoby poniżej 18 lat.
Komentarz:
Zawsze jesteśmy chętni do testowania nowych formatów, dlatego bez żadnego zawahania zdecydowaliśmy się na współpracę z Wandlee w celu stworzenia chatbota na Messengerze. Chcieliśmy dać użytkownikom nowe doświadczenie, które wzbogaciłoby odbiór filmu świątecznego, zainspirowałoby ich do świątecznych prezentów, a finalnie doprowadziło do pojawienia się uśmiechu na ich twarzach.
Autor
Joanna Kobylińska-Andrzejak, brand management specialist dział marketingu Allegro
Komentarze:
Comments