Płatności mobilne w aplikacji myTaxi – tutorial

Łukasz Kłosowski

02-10-2014
Płatności mobilne w aplikacji myTaxi – tutorial

MyTaxi powstało w Niemczech w 2009 roku. Do Polski wprowadzoną ją na przełomie 2011/2012 roku. Aplikacja dostępna jest na iOS, Androida, BlackBerry i Windows Phone, a kursy za jej pośrednictwem możemy realizować wyłącznie w Warszawie. W lipcu 2012 roku pojawiła się w niej możliwość płatności mobilnych, która następnie w grudniu 2013 roku została zaimplementowana w Polsce. Poniżej tutorial jak płacić mobilnie przez myTaxi.

Uruchamiamy aplikację.

Jeśli korzystamy z niej po raz pierwszy podajemy swoje dane, w tym numer telefonu oraz adres e-mail. Telefon będzie potrzebny taksówkarzowi w momencie, kiedy zamówimy taksówkę i będzie ona czekać na nas w wyznaczonym miejscu. Zaś na adres e-mail otrzymamy potwierdzenie dokonania płatności mobilnej przez aplikację.

Kolejna czynność jednorazowa to dodawanie sposobu płatności przez aplikację. W tym celu w ustawieniach wybieramy opcję “Płać przez Aplikację”…

… a następnie dodajemy kartę płatniczą (Visa lub MasterCard). W aplikacji myTaxi istnieje także możliwość podpięcia konta PayPal.

Dodajemy kartę płatniczą wpisując jej dane.

Po rejestracji wpisujemy adres, na który chcemy zamówić taksówkę i wybieramy opcję “Płać przez Aplikację”.

Po skończonym kursie kierowca przepisuje wskazanie taksometra na swoim smartfonie, a następnie cena wyświetla się na smartfonie pasażera, który zatwierdza ją przesuwając guzik “Zapłać”. Sposób płatności w myTaxi jest bardzo intuicyjny i nawiązuje do guzika “Odblokuj” znanego z urządzeń z systemem iOS.

Płatność powiodła się!

 

Po skończonym kursie możemy także ocenić kierowcę oraz jego samochód.

Komentarze:

Comments

comments