6 powodów, dla których opuszczam mobilną stronę www

Rafał Krzyżański

08-08-2013
6 powodów, dla których opuszczam mobilną stronę www

Użytkownicy smartfonów są bardzo wymagający, ale także i wrażliwi. Zanim Google sam wytnie z wyszukiwania strony internetowe niedostosowane do mobile’a, warto wiedzieć, z jakich powodów najczęściej unikamy stron internetowych korzystając z urządzeń mobilnych. 

1. “Ściągnij aplikację” jako pop-up

Świetnie, że masz aplikację i że chcesz mnie namówić do jej pobrania, ale chwila. Nie wyświetlaj pop-upa za każdym razem jak wejdę na stronę. Wiesz przecież, ile razy do Ciebie przychodzę i za drugim razem możesz wyświetlić mi mały banerek, a za piątym już zrezygnować, bo może nie chcę Twojej aplikacji, wolę czytać Cię na www.

2. Informacja o cookies’ach, której nie da się zamknąć

Największa bzdura Unii Europejskiej ever, ale na to nic nie poradzimy. Zatem, jeśli już musisz wyświetlić informację o ciasteczkach, to zrób to na połowie ekranu mojego smartfona z ogromnym przyciskiem “Akceptuję”, abym w łatwy sposób mógł przejść do korzystania z Twojej strony. Zastosowanie mikroskopijnego “x” w górnym prawym rogu nie jest dobrym pomysłem. Gorzej, jeśli ten “x” w ogóle nie działa…

3. Zapisz się do newslettera

Chętnie, ale czy aby na pewno korzystając ze strony mobilnej? Najlepiej jak dostanę informację o cookies, zachętę do zapisania się do newslettera a wcześniej jeszcze pop-up, aby pobrać aplikację strony. Świetnie, na pewno tego potrzebuję chcąc coś szybko sprawdzić na smartfonie…

Co więcej, może chcę zapisać się do newslettera wchodząc na Twoją stronę z linku z newslettera? Tak też się zdarza, ktoś nie pomyślał…

4. Brak zakładki “Kontakt”

Super, że masz stronę internetową dopasowaną do mobile’a, ale dlaczego ograniczasz użytkownikom mobilnym kontakt do Ciebie? Pamiętaj, że zakładka “Kontakt” w menu jest tak samo ważna jak “Reklama” czy wybór kategorii artykułów. Wykorzystaj “mailto:”, aby automatycznie przekierować użytkownika do jego klienta pocztowego, ale pamiętaj także, aby umożliwić skorzystanie z formularza kontaktowego.

5. Strona mobilna bez opcji włączenia strony desktopowej

Cieszę się, że idziesz z prądem i masz dla mnie stronę mobilną. Zakładam jednak, że jest ona mocno okrojona, proszę, pozwól mi skorzystać ze strony webowej. Wiem, że jest cięższa, ale zależy mi na dostępie do opcji, o których nie pomyślałeś dla użytkowników mobilnych!

6. Przeklikiwane galerie

Wiem, że zależy Ci na ilości odsłon Twojej strony. Odsłony mobilne są szczególnie ważne w czasie, gdy mobile staje się naprawdę popularny, a użytkownik smartfona jest “cenniejszy”. Ale niestety praktyki wykorzystywane na desktopie nie sprawdzają się w mobile’u. Zrezygnuj z przeklikiwanych galerii, a zapewniam Cię, że zrobię więcej odsłon odwiedzając Twoją stronę częściej, bo będzie po prostu wygodna.

Na koniec mały przegląd stron, które najczęściej odwiedzam:

(Na niektórych stronach mobilnych nie pojawia się informacja o cookies)

Komentarze:

Comments

comments