Aplikacja PubbING wygrała hackathon ING

16 maja 2017

24hCodING to największa impreza IT, jaką Grupa ING organizowała w Polsce. To także jeden z największych hackathonów organizowanych w naszym kraju w ostatnim czasie. Wzięło w nim udział blisko 400 uczestników z 11 krajów, oprócz Polski m.in. z Holandii, Niemiec, Hiszpanii, Włoch, a nawet Singapuru. Przez 24 godziny uczestnicy pracowali nad 55 pomysłami, które mogą wzbogacić ekosystem usług finansowych ING.

Wyjątkową atmosferę tworzyło miejsce, w którym spotkali się programiści. 24hCodING odbył się w budynku zabytkowej walcowni cynku w Katowicach, działającej w tym miejscu od XIX wieku. Połączenie maszyn parowych, pieców i walcarek z setkami komputerów, monitorów i smartfonów, tworzyło niepowtarzalny klimat, kojarzący się ze stylistyką steampunku.

Poziom przygotowanych przez zespoły prototypów był bardzo wysoki. Uczestnicy od samego początku przystąpili do pracy i byli skupieni na niej aż do samego końca, mimo niewyspania i zmęczenia, a także dostępnych „pokus”, takich jak kącik retro-gier czy strefa masażu.

Jury, w skład którego wchodził m.in. Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego, nie miało więc prostego zadania. Ostatecznie zwyciężyła drużyna Speednet z Trójmiasta, która przygotowała aplikację PubbING. Umożliwia ona rezerwację miejsca i złożenie zamówienia w pubie lub restauracji przed przybyciem na miejsce oraz mobilną płatność bez sięgania do portfela czy proszenia kelnera do stolika. Programiści ze Speednet w nagrodę polecą do Doliny Krzemowej. PubbING, ale także inne przygotowane podczas 24hCodING rozwiązania, mają szanse na rozwinięcie we współpracy z ING, jeśli będą miały dla banku wartość biznesową.

Autor

Miłosz Gromski, manager ds. komunikacji, ING Bank Śląski

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X