Co trzeci amerykański sklep chce korzystać z beaconów

19 czerwca 2015

Coraz powszechniejsze stosowanie technologii beacon, rosnąca popularność płatności mobilnych i dynamiczny rozwój Internetu Rzeczy – tak według Deloitte wygląda przyszłość marketingu.

Beacony coraz powszechniejsze

Prawie jedna trzecia amerykańskich sklepów rozważa wprowadzenie technologii Beacon jeszcze przed końcem 2015 roku. W Wielkiej Brytanii urządzenia te chce zainstalować 15-20 proc. sprzedawców – wynika z raportu „The Deloitte Consumer Review. Digital Predictions 2015”.

45 proc. posiadaczy smartfonów z Wielkiej Brytanii deklaruje, że chce otrzymywać wiadomości od sklepów. 33 proc. przyznaje natomiast, że spersonalizowane komunikaty wpływają na ich decyzje zakupowe.

Wzrost zakupów przez smartfony

Według Deloitte rok 2015 przyniesie przełom pod względem płatności dokonywanych w sklepach stacjonarnych za pomocą telefonów komórkowych. Około 5 proc. spośród 600 milionów smartfonów wyposażonych w tryb NFC będzie wykorzystywanych przynajmniej raz w miesiącu do przeprowadzania transakcji w sklepie tradycyjnym – oznacza to wzrost takich zakupów o ponad 1 000 proc.

Dalszy rozwój Internetu Rzeczy

Deloitte przewiduje, że w roku 2015 w obiegu pojawi się miliard nowych urządzeń Internet of Things. Oznacza to wzrost o 60 proc. w stosunku do roku 2014. Sprzęt komputerowy obsługujący Internet Rzeczy ma osiągnąć wartość 10 miliardów dolarów, a usługi wykonywane za pośrednictwem IoT – ok. 70 miliardów dolarów.

Internet Przedmiotów (lub Internet Rzeczy, ang. Internet of Things, IoT) zakłada połączenie w sieć wszelkich rodzajów urządzeń – okularów, samochodów, sprzętów RTV i AGD, a nawet ubrań – i pozwala na komunikację między nimi.

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X