Credit Agricole wreszcie z aplikacją. Nowości mobile payments

Credit Agricole wreszcie z aplikacją. Nowości mobile payments

Ilość osób posiadających urządzenia mobilne w Polsce i na świecie wciąż rośnie. Między innymi właśnie dlatego rośnie także procent użytkowników płacących mobilnie. Oczywiście nie każda osoba posiadająca konto, posiada smartfon lub nie każda osoba posługująca się na co dzień urządzenie mobilnym, posiada konto w banku. Każdy, kto płaci za pomocą telefonu, powinien być zorientowany, że płatności mobilne rozwijają się dość szybko i warto być z nowościami na bieżąco.

Poniżej kolejna odsłona naszego update’u o płatnościach mobilnych. Dzisiaj więcej będzie też o bankowości.

Co nowego w płatnościach?

Według badania przeprowadzonego przez MasterCard oraz dom badawczy Maison & Partners, polscy konsumenci przekonali się do płatności bezgotówkowych i są otwarci na cyfrowe innowacje. Użytkownicy czują się pewnie i bezpiecznie płacąc bezgotówkowo za zakupy. Na pierwszy plan wysunęła się szybkość i wygoda transakcji. Badanie pozwoliło na wyodrębnienie czterech rodzajów postaw wobec nowych form płatności. Najliczniejszą grupę badanych, 35 proc., stanowią “Aktywni Kartowicze” – osoby czujące się bezpiecznie kupując online, zamożne i zadowolone z życia. Druga grupa to “Aspirujący Zakupowicze” – 20 proc. Są to przeważnie osoby młode o jeszcze niewielkich dochodach, chętnie korzystające z nowinek technologicznych. “Racjonalni Pragmatycy” 20 proc. – nie lubią eksperymentować i korzystają tylko ze sprawdzonych metod płatności, z dystansem podchodzą do płatności mobilnych. Ostatnia grupa to wg badania “Zagubieni Gotówkowicze” – 24 proc. – stosunkowo rzadko robią zakupy online i preferują tzw. płatność za pobraniem oraz mają ograniczone zaufanie do nowinek technologicznych.

Według badania 55 proc. ankietowanych jest otwarta na nowości w obszarze płatności. Wygody oczekuje 64 proc., szybkości transakcji 62 proc., bezpieczeństwo, mimo że nadal istotne, wskazało jedynie 42 proc. badanych.

A jak to wygląda pod kątem użytkowanie internetu mobilnego? Badanie MasterCard wykazało, że na co dzień używa go aż 62 proc. ankietowanych i tyle samo deklaruje korzystanie z bankowości mobilnej. 8 proc. polskich internautów deklaruje, że płaciło zbliżeniowo telefonem co najmniej raz, a ci, którzy wypróbowali zbliżeniowe płatności smartfonem twierdzą, że chętnie będą wykorzystywać tę metodę płatności w przyszłości.

Płatności mobilne to także gorący temat poza granicami Polski. Xiaomi uruchomia w Chinach Xiaomi Pay. Ten chiński gigant we współpracy z China UnionPay rozpoczyna dystrybucję takiej usług w oparciu o NFC. Obie firmy – jak donosi agencja Xinhua News Agency – muszą jeszcze dopracować harmonogram wdrożenia.

Własny system Xiaomi jest odpowiedzią na platformy budowane przez Apple, Google i Samsunga na rynkach zachodnich i ma szansę na standard, co sprawi, że systemy wielkiej trójki mają coraz mniejszą szansę na globalne usystematyzowanie płatności mobilnych, gdyż chiński rynek będzie już zagospodarowany.

Co nowego w bankowości?

Nie dziwi więc fakt, że banki ulepszają i dostarczają użytkownikom nowe rozwiązania w zakresie płatności mobilnych. Bank Credit Agricole kilka dni temu zakomunikował udostępnienie aplikacji CA24 Mobile pozwalającej w wygodny i łatwy sposób zarządzać kontami, kartami kredytowymi i oszczędnościami. Za pomocą aplikacji można wykonać przelew, spłacić kartę kredytową, doładować telefon lub założyć lokatę. Aplikacja działa na iOSAndorida i Windows Phone.

Nowościami w swojej aplikacji mobilnej może pochwalić może się także mBank. Wśród nich znajduje się rozwiązanie dla posiadaczy iPhone’ów 6s i 6s Plus, wykorzystujące funkcję 3D Touch. Dzięki zastosowaniu 3D Touch wystarczy mocniej dotknąć ikonę aplikacji w systemie iOS, aby wywołać menu podstawowych funkcji. Jest to znaczące przyspieszenie w obsłudze i funkcjonalności aplikacji.

mBank zadbał również o użytkowników korzystających z platformy Windows Phone wprowadzając szereg zmian m.in. dostęp do informacji o posiadanych kredytach, możliwość kategoryzacji, tagowania oraz dodawania komentarzy do operacji w historii transakcji.

3D Touch – jeden z trendów tego roku szybko wchodzi do polskich aplikacji. Apple wypuszczając nowe iPhone’y liczył na to, że wydawcy wzbogacą doświadczenia użytkowników dodając do nich funkcjonalności 3D Touch. To już się powoli dzieje, co widać na powyższym przykładzie.

Czekamy na kolejne dobre przykłady zastosowania.

Komentarze:

Comments

comments