Ilość zakupów przez smartfony wzrośnie o 1000 procent
Rok 2015 będzie przełomowy pod względem płatności dokonywanych w sklepach za pomocą smartfonów. Około 5 proc. spośród 600 milionów smartfonów wyposażonych w tryb NFC będzie wykorzystywanych przynajmniej raz w miesiącu do przeprowadzania transakcji w sklepie tradycyjnym – oznacza to wzrost takich zakupów o ponad 1000 proc.
Wzrost zakupów przez smartfony
Według raportu Deloitte “Technology, Media & Telecommunications Predictions 2015” w bieżącym roku po raz pierwszy spełnione zostaną wszystkie wymagania konieczne do powszechnej adaptacji transakcji mobilnych – zarówno ze strony klientów, jaki i sprzedawców, instytucji finansowych i producentów smartfonów.
Dzięki temu aż 5 proc. spośród ok. 600-650 milionów smartfonów wyposażonych w NFC będzie używana do płacenia w tradycyjnych sklepach przynajmniej raz w miesiącu. W połowie roku 2014 wykorzystywano w ten sposób niespełna 0,5 proc. z ok. 450-500 milionów smartfonów. Oznacza to, że liczba takich zakupów wzrośnie o ponad tysiąc procent.
1,4 miliarda nowych smartfonów
Według prognoz Deloitte w ciągu bieżącego roku sprzedanych zostanie ok. 1,4 miliarda smartfonów. Przewiduje się, że około 3/4 z nich stanowić będą upgrades – nowe, ulepszone wersje telefonów kupowanych przez osoby, które są już posiadaczami smartfona. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w maju-czerwcu 2014, siedmiu na dziesięciu posiadaczy smartfonów dokonało wymiany na lepszą wersję w ciągu wcześniejszych 18 miesięcy.
Dalszy rozwój Internetu Rzeczy
Deloitte przewiduje także, że w roku 2015 w obiegu pojawi się miliard nowych urządzeń Internet of Things. Oznacza to wzrost o 60 proc. w stosunku do roku 2014. Sprzęt komputerowy obsługujący Internet Rzeczy ma osiągnąć wartość 10 miliardów dolarów, a usługi wykonywane za pośrednictwem IoT – ok. 70 miliardów dolarów.
Internet Przedmiotów (lub Internet Rzeczy, ang. Internet of Things, IoT) zakłada połączenie w sieć wszelkich rodzajów urządzeń – okularów, samochodów, sprzętów RTV i AGD, a nawet ubrań – i pozwala na komunikację między nimi.
Więcej przewidywań Deloitte w tym raporcie.
Komentarze:
Comments