Instalacja aplikacji IKO w formie portmonetki oraz szybka płatność – tutorial

Tomasz Zywer

25-09-2014
Instalacja aplikacji IKO w formie portmonetki oraz szybka płatność – tutorial

W celu pobrania aplikacji udałem się na stronę PKO BP. Aby pobrać aplikację w ten sposób należy podać swój numer telefonu i przepisać kod z obrazka. Po wykonaniu tej czynności bezpośrednio na nasz smartfon otrzymujemy link instalacyjny IKO.

IKO można pobrać także bezpośrednio ze sklepu z aplikacjami (Google Play, App Store, Windows Phone Store).

Pamiętajmy, że do dalszego działania aplikacji potrzebne jest połączenie z internetem. Bez włączonego internetu nie dokończymy procesu aktywacji.

Aby rozpocząć korzystanie z IKO należy potwierdzić numer naszego telefonu. Odbywa się to poprzez wysłanie SMS-a, którego opłata jest zgodna z przysługującą nam taryfą.

Kolejnym krokiem jest określenie indywidualnego czterocyfrowego kodu PIN. Portmonetka IKO to rozwiązanie umożliwiające korzystanie z aplikacji IKO przez osoby nieposiadające rachunku w PKO Banku Polskim lub Inteligo. W tym celu w trakcie procesu aktywacji należy wybrać opcję “Bez konta”.

 

Zasilenie portmonetki IKO

Portmonetka IKO działa na zasadzie konta przedpłaconego (tzw. prepaid). Aby dokonywać płatności należy zasilić ją środkami pieniężnymi.

Portmonetkę IKO można zasilić przelewem z konta osobistego, wpłacając pieniądze w oddziale banku lub na poczcie. Środki mogą zostać przekazane także przez innego użytkownika IKO (wystarczy podać mu swój numer telefonu). Numer rachunku portmonetki można sprawdzić klikając w saldo na głównym ekranie aplikacji IKO, a następnie przechodząc do szczegółów rachunku.

Szybka płatność

Jedną z najnowszych funkcji w aplikacji IKO jest szybka płatność umożliwiająca wyświetlenie kodu IKO bez potrzeby logowania do aplikacji indywidualnym kodem PIN.

Funkcję szybkich płatności należy włączyć w ustawieniach, ponieważ jest domyślnie niedostępna. Znajdziemy ją w smartfonach z iOS (na którym prowadziłem tutorial), z Androidem oraz z Windows Phone.

Aby dokonać płatności w ten sposób należy uruchomić aplikację i pomijając logowanie wybrać pole „Kliknij/Dotknij, aby pokazać/zobaczyć kod”.

Wygenerowany sześciocyfrowy kod należy następnie wprowadzić w terminalu płatniczym w sklepie, zatwierdzając zielonym przyciskiem. W tym momencie na ekranie naszego smartfona pojawia się prośba o akceptację transakcji.

Zdarza się, że sprzedawca ma możliwość przyjęcia płatności IKO w swoim terminalu (musi to być terminal eService) a nawet o tym nie wie. Można mu wtedy pomóc podając mu metodę F1 – kwota – F1 (w zasadzie tak jak płatność kartą zbliżeniową z dodatkowym F1 na końcu).

Gotowe. Płatność przebiegła pomyślnie!

Każdego dnia można dokonać maksymalnie 3 szybkich płatności w sklepach stacjonarnych do kwoty 50 zł każda, potwierdzając je przyciskiem „OK”. Pozostałe transakcje w sklepach stacjonarnych, internetowych i bankomatach z wykorzystaniem szybkiej płatności wymagają potwierdzenia kodem PIN do aplikacji.

 

Komentarze:

Comments

comments