Mobilne zakupy Polaków

1 grudnia 2016

Trzech na czterech polskich internautów posiada urządzenie mobilne, a 49 proc. e-konsumentów wykorzystuje smartfony do robienia zakupów – wynika z drugiej edycji raportu Izby Gospodarki Elektronicznej M-commerce. Kupuję mobilnie 2016.

Rosnącą popularnością cieszą się zakupy wielokanałowe. 3/4 konsumentów posiadających więcej niż jedno urządzenie z dostępem do internetu kupuje te same marki w wielu kanałach.

Według autorów raportu smartfon stał się już pełnoprawnym urządzeniem do robienia zakupów. Dla takich celów używa go aż 45 proc. polskich internautów, którzy są właścicielami więcej niż jednego urządzenia z dostępem do sieci. Wskaźnik ten wzrósł o 20 punktów procentowych w stosunku do roku ubiegłego.

Za wzrostem tym stoją przede wszystkim kobiety i mieszkańcy małych miast oraz wsi – to oni wyposażyli się w smartfony i zaczęli wykonywać za jego pomocą więcej czynności. Zakupowo smartfon jest wykorzystywany przez 49 proc. Polaków kupujących w sieci.

Z badania wynika, że Polacy coraz częściej kupują wielokanałowo. 3/4 wyposażonych w więcej niż jedno urządzenie z dostępem do sieci kupuje te same marki w wielu różnych kanałach.

Jedynie 7 proc. konsumentów korzystających ze smartfonów nie używa w sklepie. Ci, którzy ich używają najczęściej porównują ceny, wykorzystują otrzymane wirtualnie kupony i oferowane im zniżki. 3/4 konsumentów potwierdza, tego rodzaju informacje pozyskane z internetu, zachęcają ich do wizyty w sklepie offline.

Cały raport jest do pobrania tutaj.

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X