Nowe rozdanie na rynku mobile fitness

Nowe rozdanie na rynku mobile fitness

Jeżeli zaczynamy swoją przygodę ze sportem całkiem na serio, to nie da się przebiec dystansu kilku kilometrów jeden raz i zapomnieć, uznając, że zrobiliśmy już wystarczająco dużo dla swojej kondycji. Podobnie jak wszystkie dziedziny związane ze zdrowiem, każda sportowa aktywność wymaga od nas ciągłych i konsekwentnych działań. Dlatego zarówno aplikacje, jak i urządzenia mobilne są niezastąpionymi sprzymierzeńcami w tego typu aktywnościach. Smartfon jest zazwyczaj zawsze w naszej torbie lub kieszeni, na ręce z powodzeniem możemy codziennie nosić opaskę lub smartwatch, które nieustannie będą nam przypominać o treningach, umożliwiać śledzenie postępów, a co najważniejsze będą nas mobilizować do podejmowania nowych wyzwań.

Obecnie rynek aplikacji fitness rozrósł się do dość sporych rozmiarów. Mamy oczywiście tutaj do czynienia z liderami, ale także co jakiś czas pojawiają się nowe rozwiązania. Ta kategoria znacznie przyspieszyła również w momencie rosnącej popularyzacji urządzeń wearable (opaski, smartwatch’e). Aplikacje mobilne fitness to zazwyczaj narzędzia umożliwiające śledzenie różnych sportowych czynności. Po zalogowaniu się do wybranej aplikacji możemy liczyć kalorie, zbierać statystyki przebytych tras (pieszo lub na przykład na rowerze). Ich najlepszą zaletą jest to, że po ustawieniu indywidualnych celów, pełnią funkcję motywatorów i dostarczają niezbitych dowodów na postępy.

Rynek aplikacji fitness jest pełen łakomych kąsków. Mogliśmy się ostatnio o tym przekonać na podstawie ostatnich wydarzeń. Najpierw firma Under Armour, producent sprzętu sportowego z siedzibą w Baltimore, nabyła Endomondo oraz MyFitnessPal. Ten zakup to krok w celu stworzenia największej społeczności fitnessowej Under Armour Connected Fitness. Ponadto był to również wyraźny sygnał o zagrożeniu, jakie powstaje na rynku fitness względem Nike. Tymczasem w ostatnich dniach dowiedzieliśmy się o kolejnych zmianach. Adidas przejął aplikację Runtastic wraz z 70 milionami użytkowników, płacąc za nią 239 milionów euro. Dodatkowo atmosferę podgrzewają prognozy – wg raportu IDC światowy rynek urządzeń wearable wzrośnie do 72,1 milionów sztuk w tym roku.

Jak wybrać najlepszą aplikację fitness? Zacznijmy od krótkiego podsumowania tych najpopularnijeszych.

Endomondo

Aplikacja darmowa lub dostępna w odpłatnej wersji premium (Android, BlackBerry, iOS, Wind5ows Phone). Z dużą dokładnością śledzi bieganie, wycieczki rowerowe i wiele innych aktywności sportowych. Posiada prosty, intuicyjny interfejs. Dodatki wersji premium zdecydowanie poprawiają jakość korzystania z aplikacji, chciaż wersja darmowa też jest dość bogata. Endomondo pozwala na publikowanie osiągnięć na Facebooku lub Twitterze. Oczywiście aplikacja dostępna jest także na smartwatch’e z systemem Android, Apple Watch oraz Pebble.

 

Nike+

Aplikacja Nike+ ma inteligentny, intuicyjny i przyjazny interfejs użytkownika. Zawiera szereg funkcji wzbogacających treningi biegowe. Umożliwia biegaczom łatwy wgląd w statystyki treningowe, przeglądanie map GPS, zmianę utworów muzycznych lub też otrzymywanie podczas biegu uwag dźwiękowych bez wybijania z rytmu. Dostępna w wersji darmowej na smartfony z systemami Android i iOS, a także dla posiadaczy Apple Watch.

 

Runtastic Pro

Runtastic w płatnej wrersji Pro pozwala mierzyć i śledzić trasy biegowe, spacery i inne ćwiczenia. Służy także z powodzeniem jako trener, aby motywować do dalszej pracy i osiągania celów. Wersja pro jest o wiele bogatsza i daje dużo więcej możliwości. W tym wypadku opłata jest jednorazowa, więc nie trzeba płacić za abonament. Runtastic wspiera także urządzenia wearable z systemami Android oraz Pebble.

Na liście najpopularniejszych i wciąż ulepszanych aplikacji fitness na urządzenia mobilne nie można pominąć:

Map My Fitness

Aplikacja darmowa lub opcjonalnie płatna. Dostępna na urządzenia z systemami Android, iOS, Windows Phone. Map My Fitness wykorzystuje GPS do śledzenia tras, które pokazuje na mapie. Wyświetla również długości, czasy i odległości, a także tempo, maksymalną prędkość i kilka innych statystyk.

 

MyFitnessPal

Darmowa aplikacja, dostępna na urządzenia z systemami Android, BlackBerry, iOS, Windows Phone oraz w wersji WWW. MyFitnessPal jest aplikacją mobilną, a także stroną internetową, która daje wiele narzędzi do śledzenia tego, co i ile jeść oraz ile kalorii można spalić poprzez aktywność. MyFitnessPal jest zdecydowanie łatwa i intuicyjna w obsłudze. Posiada duże bazy danych żywności i napojów, dzięki czemu można liczyć co i ile się zjadło, bez względu na miejsce w jakim się jest.

Warto wspomnieć jeszcze jedną aplikację, która w nietypowy dość sposób dopinguje w treningu.

Zombie Run!

To tak na prawdę gra przygodowa, która mobilizuje do treningu. Podczas treningu słucha się historii o zombie, które mogą być tuż, tuż i trzeba przed nimi uciekać, aż do zakończenia misji. Dostępna na urządzenia w systemie Android i iOS, wersji darmowej lub płatnej Pro.

Reasumując

Aplikacje ściśle powiązane z opaskami jak Fitbit, Jawbone czy Mi Band należą obecnie do najczęściej używanych motywatorów przy ćwiczeniach sportowych.

Pamiętajcie, że wszystkie popularniejsze aplikacje są także dostępne na Apple Watch, Pebble czy na pozostałe smartwatch’e z systemem Android.

Co najważniejsze – aplikacje fitness stały się dzisiaj niezbednym dodatkiem przechowującym dane behawioralne oraz jako extra rozszerzenie do dodatkowych urządzeń fitness. To obok baz użytkowników, jakimi one są, główny motywator ogromnych wydatków, jakie ponoszą producenci odzieży sportowej zabijając się o nie.

 

Komentarze:

Comments

comments